Aker ASA: Aker Floating Production ASA - Tvangsinnløsning av aksjer

Aker Floating Holding AS ("AFH") har besluttet å gjennomføre tvungen innløsningmed umiddelbar effekt av alle de resterende aksjene i Aker Floating ProductionASA ("AKFP") som ikke allerede er eid av AFH. Som en konsekvens av dette er AFHnå eier av alle utestående aksjer i AKFP. Den tilbudte innløsningssum er NOK3,63. Den tilbudte innløsningssummen tilsvarer tilbudsprisen i det gjennomførtetilbudet om kjøp av alle utestående aksjer i AKFP.

Det vises til børsmelding datert 13. mars 2012 i forbindelse med gjennomføringenav tilbudet fra AFH om å erverve alle aksjer i AKFP. Oppgjør har blittgjennomført, og AFH er nå eier av 20.432.090 aksjer i AKFP, hvilketrepresenterer ca. 92,87%.

I tråd med det som tidligere er blitt kommunisert, har styret i AFH i medhold avallmennaksjeloven § 4-25 nå besluttet å gjennomføre tvungen innløsning medumiddelbar effekt av alle de resterende aksjene i AKFP som ikke allerede er eidav AFH. Som en konsekvens av dette er AFH nå eier av alle utestående aksjer iAKFP.

Den tilbudte innløsningssum er NOK 3,63 per aksje. Den tilbudteinnløsningssummen tilsvarer tilbudsprisen i tilbudet om kjøp av samtlige aksjeri AKFP. Den samlede innløsningssum for aksjene er innbetalt til en særskiltkonto i DNB Bank ASA.

Alle innsigelser mot eller avslag på den tilbudte innløsningssummen må gjøresinnen den 21. mai 2012. Tidligere AKFP aksjonærer som ikke fremmer innsigelsermot eller avslår den tilbudte innløsningssummen innen denne tidsfristen vilmiste sin rett til gjøre innsigelser eller avslag gjeldende, og anses automatiskfor å ha akseptert den tilbudte innløsningssummen.

Et brev om tvangsinnløsningen vil bli sendt til alle aksjeeiere hvis aksjer ertvangsinnløst, forutsatt at de har kjent adresse. I tillegg viltvangsinnløsningen bli kunngjort i Brønnøysundregistrenes elektroniskekunngjøringspublikasjon og i den norske avisen Finansavisen.