• Aker ASA/

Aker ASA: GJENNOMFØRING AV FUSJON MELLOM AKER BIOMARINE ASA OG AKER SEAFOODS HOLDING AS

Det  vises til børsmeldinger fra  Aker ASA og Aker  BioMarine ASA publisert 12. september,   8. oktober   og  9. november  2012 vedrørende  fusjon  mellom  Aker BioMarine  ASA og Aker Seafoods Holding AS, et heleid datterselskap av Aker ASA,hvor vederlagsaksjene ytes av Aker ASA.

Kreditorfristen  for  fusjonen  utløp  i  går, 14. januar 2013. Det innkom ingen innsigelser  før utløpet av fristen, og fusjonen vil gjennomføres og registreres i  Foretaksregisteret etter  børsens stengetid  i dag, 15. januar 2013. Samtidig skifter Aker Seafoods Holding AS navn til Aker BioMarine AS. Følgelig blir dette siste handelsdag i Aker BioMarine ASA aksjen.

Vederlagsaksjene  i fusjonen skal ytes av Aker ASA fra Aker ASAs egen beholdning av  aksjer. Brøkdeler av vederlagsaksjer tildeles  ikke, og for hver aksjeeier i Aker   BioMarine   ASA   vil   det  foretas  en  avrunding  nedad  til  nærmeste vederlagsaksje.  Differansen gjøres opp av Aker  ASA ved kontant betaling basert på sluttkurs 14. januar 2013.

Aker  ASA aksjene som  ytes som vederlag,  vil være omsettelige  fra og med 16. januar  2013. Vederlagsaksjene overføres  i VPS  etter VPS' stengetid 18. januar 2013. Aker   ASA  aksjene  vil  fremgå  av  de  respektive  Aker  BioMarine  ASA aksjonærenes   VPS   kontoer   21. januar   2013. Aksjonærene   vil   få   fulle aksjeeierrettigheter   i   Aker  ASA  fra  tidspunktet  fusjonen  er  registrert gjennomført  i Foretaksregisteret. De  aksjonærene som skal  motta kontanter som følge  av avrunding vil motta utbetaling  på sine VPS registrerte bankkonti 25. januar 2013.

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Media:
Atle Kigen, Kommunikasjonsdirektør