Aker ASA: Meldepliktig handel

Det vises til børsmelding fra The Resource Group TRG AS publisert 12. november 2012 vedrørende aksept av Aker ASAs tilbud om tilbakekjøp av aksjer av samme dato, i forbindelse med at Aker ASA skal yte vederlagsaksjer i en fusjon mellom Aker BioMarine ASA og Aker Seafoods Holding AS, et heleid datterselskap av Aker ASA ("Tilbudet").

I samsvar med opplysning gitt i børsmeldingen publisert av Aker ASA 15. november 2012 har The Resource Group TRG AS, et selskap kontrollert av Kjell Inge Røkke, styreleder i Aker ASA, den 15. november 2012 solgt 22 716 aksjer i Aker ASA under Tilbudet, til en pris av NOK 208 pr aksje.

The Resource Group TRG AS eier etter dette 860 466 aksjer i Aker ASA, tilsvarende 1,2 prosent av aksjekapitalen og stemmene i selskapet. Røkke kontrollerer etter dette, direkte og indirekte, 49 105 514 aksjer i Aker ASA, tilsvarende 67,8 prosent av aksjekapitalen og stemmene i selskapet.

SLUTT

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:

Media: Atle Kigen, Kommunikasjonsdirektør: Tel: +47 24 13 00 08, Mob: +47 907 84 878

Investorer: Marianne Stigset, IR ansvarlig:Tel: +47 24 13 00 66, Mob: +47 41 18 84 82

This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients.

The owner of this announcement warrants that:(i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and(ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of theinformation contained therein.

Source: Aker ASA via Thomson Reuters ONE