Aker ASA: Salg av to produkttankere fra Aker Philadelphia Shipyard

Aker Philadelphia Shipyard ASA (AKPS) har i dag annonsert en avtale om å selgeto produkttankere, skip 17 og 18, til et datterselskap av Crowley PetroleumServices, Inc.

Aker ASA har som tidligere meddelt bidratt med garantier og 30 millioner dollari byggefinansiering til prosjektet. Lånet vil bli tilbakebetalt i sin helhet vedlevering av skip 18, som er forventet i februar 2013. Akers garantier vilreduseres ved levering av skip 17 og senere bortfalle ved levering av skip 18.

Gevinsten på salget for AKPS er i overkant av USD 25 millioner med mulighet forytterligere økning basert på en variabel del av kjøpesummen.

Vennligst se separat melding av denne dato fra Aker Philadelphia Shipyard ASAfor flere detaljer.