Aker ASA: Tilbakekjøpsprogram for egne aksjer

Styret i Aker ASA ("Aker") har vedtatt å iverksette et tilbakekjøpsprogram for egne aksjer på inntil 175.000 aksjer.

Tilbakekjøpsprogrammet vil gjennomføres med grunnlag i generalforsamlingens fullmakt til styret gitt 14. april 2011. Tilbakekjøp vil gjøres til gjeldende markedspris på Oslo Børs.

Tilbakekjøpsprogrammet vil iverksettes fra og med dagens dato og vil avsluttes senest 29. februar 2012. Aker har inngått avtale med Arctic Securities ASA om at de skal forestå tilbakekjøpet av aksjer på selskapets vegne og gjennomføre tilbakekjøpet innenfor de totalrammer som Aker har satt hva gjelder antall, pris og tidsperiode. Antall aksjer som kan kjøpes per dag er imidlertid begrenset slik at det på en dag ikke kan erverves mer enn 25 prosent av gjennomsnittlig daglig handelsvolum for aksjen i desember 2011.

Aksjene som kjøpes under programmet vil benyttes som vederlagsaksjer i den vedtatte fusjonen mellom Akers heleide datterselskap Aker Floating Holding AS og Aker Floating Production ASA, samt til Akers aksje- og insentivprogram for ansatte.

Informasjon om tilbakekjøpsprogrammet vil løpende bli meddelt i form av børsmeldinger, samt publisert på www.akerasa.com.