AKER BIOMARINE MØTER INVESTORER

Basert på råd fra tilretteleggerne i emisjonen har Aker BioMarine satt verdien av egenkapitalen i selskapet før emisjonen til mellom 3,8 milliarder kroner og 4,8 milliarder kroner. Det utgjør mellom 53 kroner og 66 kroner pr. Aker-aksje.

- I arbeidet med emisjonen har vi synliggjort betydelige verdier for Akers aksjonærer. Vi har bygget Aker BioMarine på mer enn 20 års erfaring innen fiskeri, men morgendagens Aker BioMarine er et ingrediensselskap som fremstiller avanserte og verdfulle bioaktive marine tilsetningsstoffer til legemidler, mat og spesialfòr til fiskeoppdrett, sier Leif-Arne Langøy, styreformann og konsernsjef i Aker.

- Vi ser et stort potensial for videre verdiøkning i Aker BioMarine med de planer selskaper arbeider etter, sier Langøy.

Aker BioMarines planer er nærmere redegjort for i melding fra selskapet datert 17. november 2006 og i vedlagte utdrag fra Aker BioMarines selskapspresentasjon.

Aker BioMarine er før emisjonen et heleid datterselskap i Aker. Etter emisjonen vil andre eiere kontrollere mellom 20 % og 24 % av aksjene i selskapet. Aker BioMarine-aksjene vil bli notert på OTC-listen til Norges Fondsmeglerforbund i desember. Selskapet planlegger å søke notering på Oslo Børs i løpet av første halvår 2007.

For ytterligere informasjon, vennligst kontaktGeir Arne Drangeid, konserndirektør i Aker ASA. Tlf: +47 2413 0065

Denne meldingen innebærer ikke et tilbud om å tegne aksjer i selskapet.

Investorer og andre som har spørsmål vedrørende emisjonen bes kontakte tilretteleggerne: SEB Enskilda, Pareto Securities og Carnegie.