GJENNOMFØRING AV FRIVILLIG TILBUD

Samtlige vilkår for gjennomføring av det frivillige tilbudet er nå oppfylt, og de som har akseptert tilbudet vil innen 10 virkedager motta oppgjør for sine aksjer i henhold til tilbudet. Vederlaget vil bli overført til den bankkonto den enkelte aksjeeier har registrert i VPS som utbyttekonto, eventuelt ved bankgiro eller valutasjekk for de som ikke har slik bankkonto registrert i VPS.

Aker Capital har mottatt aksepter av det frivillige tilbudet for 2.544.281 aksjer, tilsvarende 25.1 % av aksjene og stemmene i selskapet. I tillegg eier Aker Capital 1.706.000 aksjer i selskapet, som gir en samlet beholdning etter gjennomføring av tilbudet på 4.250.281 aksjer, tilsvarende 41.9 % av aksjene og stemmene i selskapet.

Som følge av gjennomføringen av det frivillige tilbudet vil Aker Capital utløse plikt til å gi tilbud om kjøp av de øvrige aksjene i Natural (pliktig tilbud). Aker Capital vil fremsette pliktig tilbud i samsvar med gjeldende lovgivning.