• Aker ASA/

Oppdatering vedrørende Aker Drilling ASAs NOK 3,6 milliarder (~USD 600 millioner) tilbud om tegning av aksjer i forbindelse med børsnotering

IKKE FOR FRIGIVELSE, OFFENTLIGGJØRING ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS,DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN ELLER USA, ELLER NOEN ANNENJURISDIKSJON DER DISTRIBUSJON ELLER FRIGIVELSE VIL VÆRE ULOVLIG. VENNLIGST SEVIKTIG INFORMASJON INNTATT PÅ SLUTTEN AV MELDINGEN FOR VISSE ANDRERESTRIKSJONER.

Stavanger, 18. februar 2011: Det vises til tidligere meldinger vedrørende detpågående tilbudet om tegning av aksjer ("Tilbudet") i Aker Drilling ASA ("AkerDrilling", "Selskapet") i forbindelse med Selskapets børsnotering. Aker Drillinger glad for kunne melde at boken nå er overtegnet innenfor det nye indikativeprisintervallet, som følge av sterk interesse fra investorer.

Basert på ordre og prisindikasjoner mottatt fra investorer i det institusjonelletilbudet, forventer Selskapet at den endelige tilbudsprisen vil være i det nyeintervallet NOK 19 til NOK 22 per aksje.

Som en følge av det nye prisintervallet, har Aker ASA inngitt en ordre på USD100 millioner i Aker Drilling i den institusjonelle transjen av Tilbudet, meddet formål å opprettholde eierskap i Selskapet på rundt 40 prosent etterTilbudet. Dette er i tråd med Akers eierskapsambisjon slik denne er blittkommunisert i løpet av tegningsperioden. Det endelige antall aksjer tildeltAker, vil besluttes av styret i Aker Drilling.

Bookbuilding-perioden for det institusjonelle tilbudet vil avsluttes fredag 18.februar 2011 kl 17.30.

For ytterligere forespørsler, vennligst kontakt:Iain Inglis, finansdirektør og IR-ansvarlig, Aker Drilling ASA, +47 92 09 35 91

VIKTIG INFORMASJONDenne meldingen skal ikke offentliggjøres eller distribueres, helt eller delvis,direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan eller USA(herunder dets territorier og områder, eller noen stat i USA eller District ofColumbia). Kopier av denne meldingen gjøres ikke tilgjengelig i og skal ikkedistribueres eller sendes inn i Australia, Canada, Japan eller USA.

Utstedelse, tegning, kjøp eller salg av aksjer i Aker Drilling er i vissejurisdiksjoner underlagt konkrete legale og regulatoriske restriksjoner. AkerDrilling aksepterer intet ansvar i det tilfelle at noen person foretar brudd påslike restriksjoner.

Denne meldingen utgjør eller danner ikke del av noe tilbud eller oppfordring omkjøpe eller tegne verdipapirer I USA.

Verdipapirene kan ikke tilbys solgt i USA unntatt i henhold til et gjeldenderegistreringsdokument i henhold til, eller et unntak fra registreringskravene i,United States Securities Act of 1933, med senere endringer ("Securities Act").Verdipapirene omtalt her har ikke blitt og vil ikke bli, registrert i henholdtil Securities Act. Alle tilbud og salg av aksjer utenfor USA vil foretas ihenhold til Regulation S under Securities Act.

Denne meldingen utstedes i henhold til lovpålagte informasjonsforpliktelser. Dener ikke et prospekt, informasjonsdokument eller tilbudsdokument og skal ikkeoppfattes som komplett. Intet i denne meldingen skal tolkes som et vilkår elleren betingelse for tilbudet. Investorer bør ikke tegne, kjøpe, på annen måteerverve, selge eller avhende aksjer unntatt basert på informasjonen som inntas iprospektet som offentliggjøres av Aker Drilling i forbindelse med tilbudet omtegning av aksjer i forbindelse med noteringen av selskapets aksjer, som vilinneholde ytterligere informasjon om selskapet.Denne meldingen utgjør eller danner ikke del av noe tilbud eller invitasjon tilå selge eller utstede, eller noen oppfordring om å delta i noe tilbud om åerverve noen verdipapirer tilbudt av noen person i jurisdiksjoner der slikttilbud eller oppfordring er ulovlig. Distribusjon av denne meldingen og/ellerprospektet inn i jurisdiksjoner utenfor Norge vil kunne være begrenset i henholdtil lov. Personer som får tilgang til denne meldingen må gjøre seg kjent med ogoverholde alle slike begrensninger. Manglende overholdelse av slikebegrensninger vil kunne utgjøre et brudd på verdipapirlovgivningen i denaktuelle jurisdiksjon.

Arctic Securities, DnB NOR Markets og Pareto Securities opptrer på vegne av AkerDrilling og ingen andre i relasjon til tilbudet om tegning av aksjer iforbindelse med noteringen av selskapets aksjer, og vil ikke være ansvarligoverfor noen andre enn Aker Drilling for å tilby de beskyttelser som gis deresrespektive klienter eller for å bistå med råd i relasjon til tilbudet ognoteringen og/eller noen andre forhold beskrevet i denne meldingen.

Forutseende uttalelser:Denne meldingen og alt eventuelt material distribuert i forbindelse med dennemeldingen kan inneholde visse forutseende uttalelser. Etter sin natur medførerforutseende uttalelser risiko og usikkerhet ettersom de gjenspeiler AkerDrillings nåværende forventninger og antakelser om fremtidige hendelser ogforhold, og vil ikke nødvendigvis vise seg å være nøyaktige. En rekke vesentligefaktorer vil kunne forårsake at faktiske resultater og utvikling avvikervesentlig fra de som fremkommer eller indikeres av slike forutseende uttalelser,herunder de risikomomenter og usikkerheter som er omtalt i prospektet.