Trond Brandsrud ny CFO i Aker

Trond Brandsrud er ansatt som finansdirektør (CFO) i Aker ASA medtiltredelse så snart han blir fristilt fra sin nåværendearbeidsgiver, senest 1. mai 2010. Brandsrud kommer fra en tilsvarendestilling i det børsnoterte boreselskapet Seadrill ASA.

- Jeg er svært tilfreds med at Brandsrud kommer om bord. Hanserfaring fra både oljeselskap og oljeservice passer godt med vårportefølje av investeringer og jeg regner med at han raskt vil inntaen sentral rolle i utviklingen av disse engasjementene i samarbeidmed våre investeringsteam og meg, sier Øyvind Eriksen, konsernsjef iAker ASA.

Aker ASA har i dag betydelige eierinteresser i oljeserviceselskapeneAker Solutions og Aker Drilling, samt i oljeselskapet Det norske ogdette selskapets fusjonspartner Aker Exploration. Akers øvrigeindustrielle investeringer er Aker BioMarine og Aker Clean Carbon.

Før Brandsrud begynte som CFO i Seadrill i 2007, arbeidet han foroljeselskapet Shell i mer enn 20 år. I Shell hadde han flere sentralefinansposisjoner. Han har også vært prosjektleder for store offshorefeltutbyggingsprosjekter og hatt sentrale lederoppgaver i bådeoppstrøms- og nedstrømsvirksomhet.

Informasjonen er distribuert av Hugin.