Vellykket plassering av obligasjonslån

Det vises til melding den 24. januar 2011 om mulig ny obligasjonsutstedelse fraAker Drilling ASA.

Aker Drilling ASA har nå plassert et usikret obligasjonslån på NOK 1.500millioner kroner i markedet. Obligasjonen var betydelig overtegnet. Forventetforfall på lånet er 24. februar 2016.

Forventet innbetaling på obligasjonslånet er 24. februar 2011. Det skal søkes omnotering av lånet på Oslo Børs. Provenyet skal, som tidligere kommunisert, blibrukt til å refinansiere det utestående obligasjonslånet AKD02 PRO med ISINNO001057171.4, nedbetale utestående lån til Aker ASA og for selskapets generellevirksomhet. Som en del av plasseringen har Aker Drilling ASA kjøpt tilbake NOK1,084,000,000.- av AKD02 PRO med forfall 30. april 2013. Det nyeobligasjonslånet og tilbakekjøpet forutsetter USD 600 millioner i ny egenkapitaleller en kombinasjon av egenkapital og subordinert kapital, og et banklån påomtrent USD 900 millioner.

DnB NOR Markets, Nordea Markets, Pareto Securities og SEB Merchant Banking harvært tilretteleggere.

Selskapets kontaktpersoner:Geir Sjøberg, Aker Drilling ASA, tlf. 90 78 30 83Iain Inglis, Aker Drilling ASA, tlf. 92 09 35 91