Vellykket plassering av obligasjonslån

Det vises til melding den 9. november 2010 om mulig ny obligasjonsutstedelse fraAker ASA.

Aker ASA har nå plassert et prioritert usikret obligasjonslån på NOK 1 000millioner kroner i markedet. Obligasjonen var overtegnet.

Forventet forfall på lånet er 23. november 2015. Forventet innbetaling påobligasjonslånet er 23. november 2010. Det skal søkes om notering på Oslo Børs.Provenyet skal, som tidligere kommunisert, brukes til generelle selskapsformål.Som en del av plasseringen har Aker ASA kjøpt tilbake 214,5 million kroner avAKER02, et prioritert usikret obligasjonslån med forfall 2. mars 2012.

Arctic Securities ASA, First Securities AS /Swedbank Markets og SEB MerchantBanking har vært tilretteleggere.

Selskapets kontaktperson:Trond Brandsrud, finansdirektør, Aker ASA +47 24 13 00 30