Vurderer å utstede obligasjonslån

Aker Drilling ASA vurderer å utstede inntil NOK 1 500 millioner i et usikretobligasjonslån i det norske obligasjonsmarkedet med forfall i februar 2016.Nettoprovenyet skal bli brukt til å refinansiere det utestående obligasjonslånetAKD02 med ISIN NO001057171.4, nedbetale utestående lån til Aker ASA og forfinansiering av selskapets generelle virksomhet.

Aker Drilling ASA tilbyr et betinget tilbakekjøp av utestående obligasjoner iAKD02 til kurs 104.50. Obligasjonseiere som ønsker å benytte seg av dettetilbudet må samtidig forplikte seg til å tegne seg for minimum et tilsvarendepålydende nominelt beløp i det nye obligasjonslånet.

DnB NOR Markets, Nordea Markets, Pareto Securities og SEB Merchant Banking ertilretteleggere for det nye obligasjonslånet. For å benytte tilbakekjøpstilbudeteller for nærmere informasjon om det nye lånet, vennligst ta kontakt med:

DnB NOR Markets, tlf. 22 01 11 89Nordea Markets, tlf. 22 48 77 82Pareto Securities AS, tlf. 22 87 87 70SEB Merchant Banking, tlf. 22 82 72 58

Selskapets kontaktpersoner:Geir Sjøberg, Aker Drilling ASA, tlf. 90 78 30 83Iain Inglis, Aker Drilling ASA, tlf. 92 09 35 91