Aker BP tildelt 10 lisenser i TFO 2020

Aker BP er tildelt andeler i 10 nye utvinningstillatelser (lisenser), hvorav 8 som operatør ved tildelingen i forhåndsdefinerte områder (TFO 2020).

Av de 10 utvinningstillatelsene tildelt Aker BP er 7 i Nordsjøen (alle som operatør) og 3 i Norskehavet (1 som operatør).

- Vi er veldig fornøyde med denne tildelingsrunden. Vi ser flere interessante vekstmuligheter og nye letemodeller i lisensene som Aker BP har fått tildelt i dag, sier Evy Glørstad, direktør for Leting og Reservoar i Aker BP.

- De årlige TFO-tildelingene fortsetter å være en veldig viktig bidragsyter til at Aker BP kan opprettholde en høy leteaktivitet i modne områder på norsk sokkel. Tildelingene styrker Aker BPs posisjon på sokkelen. Dette gir oss et godt grunnlag for å videreføre vår aktive letestrategi, sier Glørstad.

Tildelingene i TFO 2020-runden ble annonsert av Olje- og energidepartementet tirsdag 19. januar 2021. Totalt ble 61 lisenser tildelt til 30 selskap.

For mer informasjon, se Olje- og energidepartementets nettsted http://oed.dep.no.

Kjetil Bakken, VP Investor Relations, tlf: +47 918 89 889

Aker BP er et fullverdig oljeselskap som driver leting, utbygging og produksjon på norsk kontinentalsokkel. Aker BP er operatør på Alvheim, Ivar Aasen, Skarv, Valhall, Hod, Ula og Tambar. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Aker BP har hovedkontor på Fornebu og er notert på Oslo Børs under tickerkoden AKRBP. Mer om Aker BP på www.akerbp.com.

Opplysningene i denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.