AKERBP: Forslag til endringer i DETNOR02 obligasjonslåneavtale akseptert

Aker BP ASA ("Aker BP" eller "selskapet") refererer til børsmelding av 30. september 2016 med innkalling til obligasjonseiermøte der selskapet ba om endringer i obligasjonslånsvilkårene i DETNOR02.

Obligasjonseiermøte i DETNOR02 er nå avholdt. De foreslåtte endringene i obligasjonslånsvilkårene i innkallingen fra selskapet ble akseptert i obligasjonseiermøtet. Forslaget ble stemt gjennom med 94,41 % av stemmene.

Effektiv dato for den nye låneavtalen er 14. oktober 2016. Notat fra obligasjonseiermøtet er vedlagt denne børsmeldingen.

Investorkontakt: Jonas Gamre, leder investorkontakt, tlf: 971 18 292
Mediekontakt: Geir Bjørlo, Corporate Communications, tlf: 915 40 000

Om Aker BP:

Aker BP er et fullverdig oljeselskap som driver leting, utbygging og produksjon på norsk kontinentalsokkel. Aker BP er operatør på Alvheim, Skarv, Valhall, Hod, Ula og Tambar, i tillegg Ivar Aasen-feltet som er under utbygging. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Aker BP har hovedkontor på Fornebu og er notert på Oslo Børs under tickerkoden AKERBP. Mer om Aker BP på www.akerbp.com.

Opplysningene i denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Aker BP er et uavhengig oljeselskap som er aktivt innen leting, utbygging og drift på norsk kontinentalsokkel. Aker BP er notert på Oslo Børs med ticker 'AKRBP'. Les mer om Aker BP på www.akerbp.com.