Endringer i Aker BPs hovedledelse

Aker BP gjør endringer i den øverste ledelsen i selskapet. Endringen kommer som følge av redusert aktivitetsnivå og påfølgende behov for å justere organisasjonsstrukturen i selskapet.

Evy Glørstad blir direktør for det nye forretningsområdet Leting og Reservoar fra oktober 2020. Ole-Johan Molvig, som har vært direktør for Reservoar går da ut av hovedledelsen.

-Ole-Johan Molvig har vært i Aker BP siden 2009 og har bidratt til at selskapet har blitt ledende ved å bygge en solid ressursbase og ta i bruk ny teknologi som muliggjør økt utvinning. Jeg ønsker å rette en stor takk til Ole-Johan for alt det han har levert for selskapet, sier administrerende direktør Karl Johnny Hersvik.

Molvig fortsetter i en annen rolle i selskapet.

-Vi ser at oljeprisen trolig kan forbli lav over tid. Aker BP er proaktive i forhold til dette, reduserer aktivitetsnivået og omorganiserer nå disse to områdene for å best mulig utnytte den totale kompetansen i selskapet, uttaler Hersvik.

Evy Glørstad har doktorgrad i petroleumsgeologi/sedimentologi. Hun har bred erfaring som geolog fra BP i Norge og USA. Hun har hatt en rekke lederstillinger i Aker BP siden hun begynte i selskapet, og har siden juli 2018 ledet selskapets letevirksomhet, og vært en del av selskapets Hovedledelse.

Investorkontakt: Kjetil Bakken, VP Investor Relations, tlf: +47 918 89 889
Mediekontakt: Ole-Johan Faret, Pressetalsmann, tlf: +47 402 24 217

Aker BP er et fullverdig oljeselskap som driver leting, utbygging og produksjon på norsk kontinentalsokkel. Aker BP er operatør på Alvheim, Ivar Aasen, Skarv, Valhall, Hod, Ula og Tambar. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Aker BP har hovedkontor på Fornebu og er notert på Oslo Børs under tickerkoden AKERBP. Mer om Aker BP på www.akerbp.com.