Akobo Minerals legger ned grunnsten for Segele gruven – et sikkert tegn på fremdrift

Report this content

Akobo Minerals (Euronext Oslo – “AKOBO”), kunngjorde i dag at det er avholdt en høytidelig seremoni for nedleggelse av grunnstenen for Segele gruven. Dette markerer starten på selskapets neste fase mot gruvedrift og produksjon av gull.

(Grunnsten legges ned: Jørgen Evjen, Minister of Mines Takele Uma, Gambella President Omod Ojulu, State Minister Alemitu Umod, Member of Parliament Ashinie Astine, General Manager Etno Mining Tesfaye Medhane)

Gruveanlegget er planlagt i drift fra siste del av 2022 og selskapet anslår en årlig produksjon på 45.000 unser gull. Med tiden kan dette øke som følge av fremtidige funn og oppgraderinger av selskapets prosessanlegg. Akobo Minerals sitt uttalte langsiktige mål er å finne 1,5 – 2 millioner unser gull. I henhold til JORC standarden som selskapet rapporterer under har selskapet kun anledning til å oppgi antatt volum, og ikke mulig salgsverdi av gullet. For tiden handles gull til rundt 1.970 US dollar per unse.

Forventningene til prosjektet er store, og seremonien viste tydelig at selskapet har en solid lokal og nasjonal støtte. Til stede under seremonien var Gruveminister Takele Uma, President for Gambella regionen Omod Ojulu, medlemmer av parlamentet, øvrige representanter fra Gambella regionene samt ansatte og venner.

Det var lovord å høste fra både Gruveministeren og Presidenten. Akobo Minerals sin daglige leder Jørgen Evjen er tydelig stolt og uttalte under seremonien: “Jeg føler meg beæret, privilegert og stolt over å være her i dag; Beæret over å se dere alle her delta i denne seremonien; Privilegert over å ha hatt muligheten til å jobbe med Akobo Minerals i så mange år; Og stolt over alt vi har oppnådd."

Evjen fortsetter: “Jeg er stolt av våre ansatte og støttespillere som har gjort dette mulig. Det har ikke alltid vært lett, men vi har ikke gitt opp. Vi lytter. Vi finner løsninger. Vi tar grep og setter oss mål. Vi har skapt viktige relasjoner og partnerskap.

Vi tror på lokal og nasjonal tilstedeværelse og følger til enhver tid internasjonale standarder og etikk. Vårt mål er å bli det ledende lete- og gruveselskapet i Etiopia i de kommende årene. Denne grunnstenen er et tydelig symbol på at vi er på god vei og at dette bare er begynnelsen."

Evjen avslutter med: "Og sist en særlig takk til Gruveminister Takele Uma for sitt lederskap, visjoner og tro på prosjektet.“

Selskapet viser med dette et tydelig tegn på at all aktivitet går fremover i henhold til plan og produksjonen er forventet å starte sakte opp mot slutten av året.

For mer informasjon, kontakt:
Jørgen Evjen, CEO Akobo Minerals
Mob: +47 92 80 40 14
Mail: jorgen@akobominerals.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/akobominerals
Twitter: @akobominerals
Web: https://akobominerals.com

About Akobo Minerals

Akobo Minerals is a Scandinavian-based gold exploration and mining company, currently with ongoing exploration and boutique mine development in the Gambela region and Dima Woreda, southwest Ethiopia. The Company has established itself as the leading gold exploration company in Ethiopia through more than 12 years of on-the-ground activity.

Akobo Minerals is transforming itself to support an increased pace of core drilling. At both its key targets - in Segele and Joru - the company has released exceptionally high-grade gold results in the Segele deposit, while core drilling and trenching at Joru have intersected both high-grade gold zones and large wide zones near the surface. The company has an excellent partnership with national authorities and places ESG at the heart of its activities – including a ground-breaking community program.

The company has built a strong local foothold based upon the principles of good ethics, transparency and communication, and is ready to take on new opportunities and ventures as they arise. Akobo Minerals is uniquely positioned to become a major player in the future development of the very promising Ethiopian mining industry.

Akobo Minerals has a clear strategy aimed at building a portfolio of gold resources through high-impact exploration and mining, while adhering to a lean business operation. The company is headquartered in Oslo and is listed on the Euronext Growth Oslo Exchange under the ticker symbol, AKOBO.

Akobo Minerals fully meets and complies with all parts of the JORC code, 2012. For further information, see https://www.jorc.org/

Important information

This release is not for publication or distribution, directly or indirectly, in or into Australia, Canada, Japan, the United States or any other jurisdictions where it would be illegal. It is issued for information purposes only and does not constitute or form part of any offer or solicitation to purchase or subscribe for securities, in the United States or in any other jurisdiction. The securities referred to herein have not been, and will not be, registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the “U.S. Securities Act”), and may not be offered or sold in the United States absent registration or pursuant to an exemption from registration under the U.S. Securities Act. Akobo Minerals does not intend to register any portion of the offering of the securities in the United States or to conduct a public offering of the securities in the United States. Copies of this publication are not being, and may not be, distributed or sent into Australia, Canada, Japan or the United States.

Quick facts

All aktivitet går fremover i henhold til plan og produksjonen er forventet å starte sakte opp mot slutten av året.
Tweet dette

Sitater