New in depth interview with our CEO

Report this content

Saturday may 11, Investornytt released an in depth interview with Jørgen Evjen, our CEO. We believe it is a good reed for our investors and followers.

The interview is in Norwegian. Click on the image to read.

Kontakt for mer informasjon:
Jørgen Evjen, CEO, Akobo Minerals
Mob: (+47) 92 80 40 14
Mail: jorgen@akobominerals.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/akobominerals
Web: https://akobominerals.com

Twitter: @akobominerals

Om Akobo Minerals

Akobo Minerals er et skandinavisk basert gullutforsknings- og gruveselskap, for tiden med pågående leting og gruveutvikling i Gambela-regionen og Dima Woreda, Etiopia. Selskapet har etablert seg som det ledende gullletingsselskapet i Etiopia gjennom mer enn 12 år med aktivitet på bakken.

Akobo Minerals har en gruvelisens og jobber med å starte gruvedrift av sitt svært lovende Segele-mål. Den har en inferrert mineralressurs som gir en gullkvalitet i verdensklasse på 22,7 gr/tonn, kombinert med en estimert alt-i-ett-kostnad (AISC) på 243 USD per unse. Fortsatt åpen for dybde, fortsetter den gullmineraliserte sonen å ekspandere og vil ha en positiv innvirkning på fremtidige ressursanslag og gruveliv. Letelisensen har en rekke lovende prospekter for leteressursbygging i nærheten av Segele, i tillegg til det lavere grade høyvolumområdet i Joru. Disse områdene vil fortsatt bli utforsket.

Akobo Minerals har et utmerket forhold til lokalsamfunn helt opp til nasjonale myndigheter, og det plasserer miljø, sosialt og miljø (ESG) i hjertet av sin virksomhet - som demonstrert av et planlagt banebrytende samfunnsprogram.

Akobo Minerals har bygget et sterkt lokalt fotfeste basert på prinsippene om god etikk, åpenhet og kommunikasjon, og er klar til å ta på seg nye muligheter og virksomheter etter hvert som de oppstår. Akobo Minerals er unikt posisjonert for å bli en stor aktør i den fremtidige utviklingen av den svært lovende etiopiske gruveindustrien.

Akobo Minerals har en klar strategi for å bygge en portefølje av gullressurser gjennom høy effekt leting og gruvedrift, samtidig som de overholder en mager forretningsdrift. Selskapet har hovedkontor i Oslo og er notert på Euronext Growth Oslo Exchange under tickersymbolet AKOBO.

Viktig informasjon

Denne utgivelsen er ikke for publisering eller distribusjon, direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan, USA eller andre jurisdiksjoner der det ville være ulovlig. Den er kun utstedt for informasjonsformål og utgjør ikke eller utgjør ikke en del av noe tilbud eller oppfordring til å kjøpe eller abonnere på verdipapirer, i USA eller i noen annen jurisdiksjon. Verdipapirene nevnt heri har ikke vært, og vil ikke være, registrert i henhold til U.S. Securities Act av 1933, som endret ("U.S. Securities Act"), og kan ikke tilbys eller selges i USA fraværende registrering eller i henhold til et unntak fra registrering i henhold til U.S. Securities Act. Akobo Minerals har ikke til hensikt å registrere noen del av tilbudet av verdipapirene i USA eller å gjennomføre en offentlig tilbudet av verdipapirene i USA. Kopier av denne publikasjonen blir ikke distribuert eller sendt til Australia, Canada, Japan eller USA.