Alde nå på det nordamerikanske markedet

Nå tar svenske Alde steget over Atlanteren og gjør livet litt varmere og mer behagelig for amerikanere med vannbåren sentralvarme for bobiler og campingvogner. Aldes inntog på markedet innebærer at amerikanerne går fra enkel luftbåren varme til stillegående vannbåren varme med høy komfort og et kompakt, pålitelig varmeanlegg.

– Aldes varmesystem vil revolusjonere livet for oss amerikanere som liker å dra på campingtur, siden det gir en helt ny, behagelig varme innendørs som dessuten er stillegående, sier Ken Elwell, President hos det nystartede datterselskapet Alde Corporation.

Allerede på 50-tallet begynte den svenske oppfinneren og entreprenøren Alde Rask å utvikle varmesystemet som skulle bli standard i europeiske bobiler og campingvogner. På det nordamerikanske markedet har enkle luftvarmesystem vært standard frem til nå, noe selskapet Alde håper skal endre seg. Aldes vannbårne sentralvarmesystem skal lanseres gjennom Aldes datterselskap Alde Corporation i staten Washington. Det kanadiske selskapet Roadtrek har allerede valgt Aldes varmesystem til fritidskjøretøyene sine, og flere produsenter er på gang.

– Her i USA og Canada har utviklingen på markedet stått stille i mange år, og når vi presenterer Aldes varmesystem på messer, blir vi møtt av iver fordi vi kan vise frem et helt nytt produkt som er så lite, kompakt, energibesparende og gir naturlig luftfuktighet. Det går ikke an å beskrive forskjellen mellom hvordan Aldes varme føles sammenlignet med det mange er vant til, sier Ken Elwell.

Svenske Alde fremstiller varmeanlegg for bobiler og campingvogner. Etter drøyt 60 år ligger selskapets hovedkontor og produksjonsanlegg den dag i dag i Färlöv utenfor Kristianstad. Alde er verdensledende innenfor sitt felt og er representert i et stort antall land. I 2014 vil selskapet ha et sterkt fokus på vekst, og da først og fremst på det amerikanske markedet.

Vil du lese mer om Alde, kan du gå inn på www.alde.se

For å laste ned bilder med høy oppløsning, kan du gå inn på www.alde.se

Hvis du har spørmål eller ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Karin Pontén, pressekontakt Vår pr-byrå, +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se