Ny frostvæske varer i fem år

Etter mange års etterspørsel fra kunder om den perfekte frostvæskeblandingen til Aldes varmesystem, lanseres nå Alde Glykol Premium G13. Det er en ferdig frostvæskeblanding som beskytter ned til -37 °C, varer i hele fem år og danner et langvarig beskyttelseslag for varmeanlegget og de innvendige aluminiumrørene. Den gir ingen gelédannelse eller separasjon, og er miljøvennlig.

Alle som elsker campingliv om vinteren vet at frostvæske kan være den beste vennen å ha når temperaturen begynner å krype nedover. Etter et omfattende utviklingsarbeid kommer nå Alde med en helt ny frostvæskeblanding som er tilpasset Aldes varmeanlegg – Alde Glykol Premium G13.

– Den nye frostvæskeblandingen vil glede mange bobil- og campingvogneiere. I tillegg til Alde Glykol Premium G13s fantastiske egenskaper, er det kun nødvendig å skifte den ut hvert femte år, sier Håkan Streimer, Sales & Marketing Manager hos Alde.

Alde fremstiller varmeanlegg for bobiler og campingvogner. Bak dagens Alde står den smarte oppfinneren og entreprenøren Alde Rask. Allerede på 50-tallet savnet Alde komfort i campingvognen han hadde fått bygget til familien sin. På 60-tallet lansert Alde det første varmeanlegget for fritidskjøretøy, som raskt fikk oppmerksomhet på grunn av effektiviteten. Den dag i dag ligger selskapets hovedkontor og produksjonsanlegg i Färlöv utenfor Kristianstad, og er i dag et verdensledende selskap innenfor sitt felt og er og representert på et stort antall markeder.

Alde Glykol Premium G13 leveres i plastflasker på 1, 4, 25 liter og i 200-liters fat, og kan kjøpes hos Aldes forhandlere. Se liste på www.alde.se/support/alde-servicestaellen

Vil du lese mer om Alde, kan du gå inn på www.alde.se

For å laste ned bilder med høy oppløsning, kan du gå inn på www.alde.se

Hvis du har spørmål eller ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Karin Pontén, pressekontakt Vår pr-byrå, +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se