Styrkelse av Alfred Bergs salgs- og forvalterteam

Report this content

Alfred Berg styrker de kunderettede aktiviteter med ansettelsen av Nils J. Andresen som leder for institusjonelle kunder. Samtidig overtar Christian H. Grosch ansvaret for aktiv forvaltning og trer inn i selskapets investeringskomité.

Nils J. Andresen blir sjef for institusjonelle kunder pr. 1. september. Han kommer fra stillingen som senior kundeansvarlig for institusjonelle kunder i Nordea Investment Management.

I forbindelse med Nils J. Andresens tiltredelse overtar Christian H. Grosch ansvaret for aktiv forvaltning og trer inn som medlem av Alfred Bergs norske investeringskomité med særlig fokus på taktisk aktiva allokering. Christian H Grosch beholder det overordnede ansvar for samarbeidet med Alfred Bergs distribusjonspartnere.

Administrerende direktør Helge S. Arnesen, landsjef for Alfred Berg Norge, sier: ”Jeg er veldig glad for at Nils J. Andresen har valgt at fortsette sin karriere hos Alfred Berg. Nils er en svært erfaren rådgiver og diskusjonspartner for store institusjonelle investorer i Norge, og jeg er helt overbevist om at han vil tilføre ytterligere substans til rådgivningen av våre store kunder. Jeg er også glad for å gi Christian H. Grosch mulighet til å bidra i vår investeringsprosess. Christian har stor erfaring med taktisk aktiva allokering og er en betydelig styrkelse av vår investeringskomité.”

YDERLIGERE INFORMASJON

Administrerende direktør Helge S. Arnesen
Telefon +47 22 00 51 40
Email helge.s.arnesen@alfredberg.com