Altor kjøper Bravida Telecom

Bravida og det nordiske investeringsfondet Altor har i dag signert en avtale om at Altor overtar Bravidas Telecom-virksomhet. Bravida Telecom AS består av ca. 1850 ansatte og vil inneværende år ha en omsetning på ca. NOK 1, 4 milliarder. Driftsresultatet forventes å bli på ca. NOK 150 millioner. - Vi har gjennom dette salget fått eiere til Bravida Telecom AS som har kompetanse, kapital og vilje til å satse videre for å skape en nordisk plattform med i utgangspunkt i denne virksomheten. Dette gir store utviklingsmuligheter både for selskapet og de ansatte, sier konsernsjef Amund Skarholt i Bravida, som er svært fornøyd med at salgsavtalen nå er signert. Kjøpet foretas av Altor 2003 Fund, rådgitt av Altor Equity Partners AB. Altor er et nordisk investeringsfond med en kapitalbase på i underkant av NOK seks milliarder og fokus på investeringer i mellomstore bedrifter. Altor har så langt kjøpt flere selskaper også i Norge, blant dem Lindorff (inkasso og kredittinformasjon), Adviso (regnskap) og AGR (utstyr til oljesektoren). - Vi kjøper Bravida Telecom for å etablere en plattform for videre satsning innenfor dette området i Norden, og vi har som målsetting å videreutvikle og posisjonere Bravida Telecom som en nordisk Service Provider med fortsatt norsk hovedkontor og norsk ledelse, sier Hugo Maurstad, som er en av de norske partnerne i Altor Equity Partners. - Vi ser på Bravida Telecom som et meget spennende selskap med en dyktig ledelse og en svært kompetent organisasjon. Vi ser derfor frem til å kunne videreutvikle selskapet sammen med ledelsen og de ansatte, fremholder Maurstad. Eventuelle spørsmål kan rettes til: Amund Skarholt, konsernsjef Bravida, tlf +47 975 59 425 Hugo Maurstad, partner, Altor Equity Partners AB, tlf +47 9010 4308