Alvarez & Marsal ansetter tidligere sjef for KPMG Stockholm for å lede verdsettingspraksisen i Nordisk region

Daniel Frigell ansettes i A&M Stockholm, og styrker evnen til å møte forespørselen etter konfliktfrie, europeiske konsulenter

Det ledende globale selskapet for profesjonelle tjenester Alvarez & Marsal (A&M) fortsetter å utvide sin tilstedeværelse i den nordiske regionen med tillegget av Daniel Frigell, administrerende direktør, som skal lede deres nordiske verdsettingspraksis. Frigell, tidligere sjef for verdsettingstjenester hos KPMG Sverige, er en av flere seniorkonsulenter som nylig har kommet til A&Ms Stockholmskontor. Ansettelsen av Frigell forsterker ytterligere selskapets globale ekspansjonsstrategi og svar på pan-europeiske regulatoriske endringer som driver etterspørselen etter uavhengige, ikke-revisjonsrelaterte, profesjonelle tjenester.

I sin nye rolle vil Frigell bidra til vekst i selskapets verdsettingspraksis på tvers av de nordiske landene, og vil gi kunder dyptgående ekspertise innen tvister, verdsetting av skatt og salgsside, modellering og analyse av gjeldstjenester, og undersøkende tjenester. Han kommer til A&M som en av regionens mest erfarne konsulenter og kjente eksperter innen rådgivning om tvisteverdsetting og insentivprogrammer. Ansettelsen av Frigell forsterker A&Ms forpliktelse til det nordiske markedet, og utvider selskapets tjenesteutvalg og evne til å maksimere verdi for kunder basert i Norden.

“Stadig utviklende regulatoriske krav fortsetter å presse bedrifter basert i Norden til å oppsøke lokale fagpersoner som er frie fra revisjonskonflikter, men som fortsatt bringer den dyptgående kunnskapen og sterke erfaringen man ofte forbinder med the Big Four,” sa Christer Wiberg, administrerende direktør og samleder for Nordisk praksis.

Helene Willberg, administrerende direktør og samleder for Nordisk praksis, la til, “Våre kunder stoler at på A&Ms uavhengige plattform, vår evne til fleksibilitet, og vårt senior prosjektpersonell vil imøtekomme deres behov. Daniels påviste evner vil hjelpe kundene våre med å møte utfordringene de står overfor. Ledererfaringen hans vil være uvurderlig idet vårt kontor forsetter i sin vekstbane fremover.”

Frigell har 17 år med finansiell og strategisk konsulenterfaring, inkludert en rekke oppdrag for offentlige og private bedrifter, private equity og deres portefølje-bedrifter. Arbeidet hans har omfattet verdsettelser, transaksjonsstrukturering, støtte i tvister/rettstvister, og insentivprogrammer. Han er ansett som et ledende ekspertvitne i Sverige i saker som involverer verdsetting og kalkulering av rettsmidler/skade.

“Ansettelsen av Daniel er en demonstrasjon av A&Ms fortsatte ekspansjonsstrategi og forpliktelse til å tilby et komplett utvalg av fullt integrerte tjenester som maksimerer verdi for kunder globalt,” sa Paul Aversano, administrerende direktør og leder for global praksis for A&Ms transaksjonsrådgivningsgruppe. “Ekspertisen hans bidrar til fremdriften vår og fremmer evnen vår til å komme oss i forkant av regionale markedskrav idet vi beveger oss inn i 2018.”

Før han jobbet hos KPMG, hadde Frigell seniorstillinger hos PwC og

Cap Gemini Ernst & Young. Han gikk på Universitetet i Uppsala og Handelshøyskolen i Stockholm, og mottok en Certified European Financial Analyst (CEFA/AFA) -sertifisering. Han har jobbet som invitert gjesteforeleser ved Universitetet i Stockholm, Universitetet i Uppsala og Universitetet i Linköping, der han har utviklet og forelest kurs om fusjoner og overtakelser (M&A) og internasjonal business.

KONTAKT:

Björn Mogensen, Oxenstierna & Partners, +46 708 184298
Sandra Sokoloff, seniordirektør for global PR, Alvarez & Marsal, +1 212-763-9853

Om Alvarez & Marsal

Selskaper, investorer og offentlige enheter verden rundt henvender seg til Alvarez & Marsal (A&M) når tradisjonelle metoder ikke strekker til for å gjennomføre endringer og oppnå resultater. Privat eiet siden det ble grunnlagt i 1983, er A&M et ledende globalt selskap for profesjonelle tjenester, som yter rådgivende tjenester, tjenester for forbedring av virksomhetsytelse, og tjenester for ledelse av snuoperasjoner.

Med over 3000 mennesker på tvers av fire kontinenter, leverer vi håndgripelige resultater for bedrifter, styrer, private equity-selskaper, advokatfirmaer og offentlige etater som står overfor komplekse utfordringer. Våre seniorledere og deres team hjelper organisasjoner med å transformere drift, øke vekst og akselerere resultater gjennom besluttsom handling. Bestående av erfarne operatører, konsulenter i verdensklasse, tidligere regulatorer og bransjeautoriteter, benytter A&M sin omstruktureringsarv til å gjøre endring om til en strategisk virksomhetsressurs, til å styre risiko og til å låse opp verdi i hvert vekststadie.

Når handling betyr noe, finn oss på alvarezandmarsal.com. Følg A&M på LinkedInTwitter og Facebook.

Tags: