Amadeus utlyser idékonkurranse for reiselivsbransjen

Konkurransen går under navnet Brighter, Bolder, Better ideas for travel og er åpen for bidrag frem til 18. mai 2011 på www.ideasfortravel.amadeus.com. Den beste ideen blir belønnet med 20 000 euro.

Stockholm, 19. januar 2011, Amadeus, ledende teknologipartner for leverandører, forhandlere og bestillere av reiser, lanserte den onlinebaserte konkurransen like før jul. Formålet med konkurransen er å oppfordre alle i reiselivsbransjen og reisende over hele verden til å delta med sine ideer angående nye produkter eller tjenester som kan bidra til å gi den reisende en bedre og mer total reiseopplevelse.

Med dette initiativet ønsker Amadeus å stimulere aktørene i bransjen til å tenke i nye baner og samtidig understreke at en god idé kan komme fra hvor som helst. Juryen består av representanter fra forskjellige deler av reisebransjen for å sikre en bred deltakelse og en nøytral vurdering av bidragene.

På nettsiden kan man se, lete etter og stemme på bidrag fra andre. Man kan også verve stemmer til sitt eget bidrag eller velge å promotere en annens bidrag på Facebook, Twitter og LinkedIn.

Juryen kårer den vinnende ideen, som får førstepremien på 20 000 euro. De fem bidragene som ved konkurransen slutt har fått flest stemmer fra publikum, får 2000 euro hver.

– Vi har laget kampanjen fordi vi virkelig ønsker å lytte til hva bransjen og publikum mener kan bli bedre når det gjelder reiseopplevelsen, fra første til siste stund. Med en attraktiv premie til vinneren ønsker vi å vise at vi belønner og oppfordrer til innovasjon, og samtidig kan vi bidra til at ideen blir realisert. Å gjøre reisebransjen ”Brighter, Bolder, Better” er noe vi brenner for, og vi gleder oss til å presentere de vinnende bidragene om noen måneder, sier Ian Wheeler, VP Marketing and Distribution i Amadeus.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Director, Marketing Division
Amadeus Scandinavia
jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Om Amadeus:

Amadeus er en ledende transaksjonsbehandler og leverandør av avanserte teknologiløsninger for reisebransjen over hele verden. Kundegruppene omfatter reiseleverandører (f.eks. flyselskaper, hoteller, jernbaner, ferger osv.), reiseforhandlere (reisebyråer og nettsteder) og reisekjøpere  (bedrifter og privatpersoner).

Konsernet driver en transaksjonsbasert forretningsmodell og behandlet over 670 millioner fakturerbare reisetransaksjoner i 2009.

Amadeus har sine sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor og markedsføring), Nice (utvikling) og Erding (Operations – databehandlingssenter) og dessuten regionale kontorer i Miami, Buenos Aires, Bangkok og Dubai. På markedsnivå har Amadeus kundevirksomhet i 195 land gjennom 72 lokale kommersielle Amadeus-organisasjoner.

Amadeus er notert på børsene i Madrid, Barcelona, Bilbao og Valencia under tickeren “AMS.MC”. For kalenderåret 2009 rapporterte selskapet inntekter på EUR 2461 millioner og et driftsresultat før avskrivninger på EUR 894 millioner. Amadeus-konsernet har over 9300 ansatte over hele verden, og 123 nasjonaliteter er representert ved sentralkontorene.

For nærmere informasjon besøk www.amadeus.com/sca