• Amadeus/

Amadeus utvider CheckMyTrip med mobilversjon og annonserer pilotapplikasjoner for enda bedre støtte til reisende

• Nettbasert plattform gir reisende en oppdatert oversikt over reiseplaner overalt på reisen via mobiltelefonen • Pilot-applikasjoner for Facebook, iPhone og Blackberry

Amadeus, en ledende leverandør av reiseteknologi og transaksjonsformidler for reiseindustrien, lanserer en mobilversjon av CheckMyTrip og utvikler en rekke gratisapplikasjoner for å forenkle reisendes tilgang til og deling av reiseplaner underveis via mobiltelefonen. Lanseringen av CheckMyTrip for Mobile er en del av den pågående utviklingen av nettplattformen CheckMyTrip (http://www.checkmytrip.com) som gjør det mulig for både forretnings- og fritidsreisende å sjekke helt oppdaterte reiseruter via Internett – inkludert endrede eller innstilte avganger. CheckMyTrip for Mobile gir nå reisende muligheten til å sjekke oppdaterte reiseplaner underveis, inkludert hotell, lokale værforhold og flyinformasjon, via mobiltelefonen på alle deler av reisen. Dette er det foreløpig siste trinnet i Amadeus’ mål om å stadig finne nye måter å støtte flyselskaper og reisebyråer – og dermed også deres kunder –, ved å sørge for punktlig reiseinformajon via den mest praktiske kanalen. Dermed får de reisende mest mulig ut av tiden og har full kontroll over sin reiseplan. For å få tilgang til CheckMyTrip for Mobile trenger brukerne ganske enhelt en mobiltelefon med tilgang til Internett og et Amadeus-bookingnummer. De angir www.checkmytrip.com i nettleseren i mobiltelefonen og blir bedt om å oppgi Amadeus-reservasjonsnummeret og etternavn. Når dette er oppgitt vil den komplette reiseplanen som inngår i bookingen vises. Som en del av denne utviklingen av fobedret funksjonalitet for CheckMyTrip annonserer Amadeus også beta-lansering av følgende tjenester: - CheckMyTrip-applikasjon for Facebook gjør det mulig for alle som har en Facebook-konto å installere en applikasjon for å importere og dele reiseplaner booket via Amadeus-systemet med familie og venner. - CheckMyTrip for Blackberry-plattform Amadeus tester løsninger for å innføre CheckMyTrip for den populære smartphonen. - CheckMyTrip for iPhone gjør det mulig for brukere å laste ned og installere en applikasjon til iPhone for å vise reiseruter, tilgjengelig i Apple’s App Store. - CheckMyTrip utvider stadig produktutvalget med nye innovasjoner som sikter på forbedre servicen for flyselskaper og reisebyråer, og dermed også de reisende, samt å gi mer kontroll og en bedre total reiseopplevelse. Utviklingen av produkter for mobiltelefoner vil fortsette, basert på Amadeus' mobil-strategi som ble igangsatt i fjor sommer med innføringen av en rekke verktøy for forretningsreisende, sier Ian Wheeler. Vice President, Marketing and Distribution.