Berg-Hansen fornyer avtale med Amadeus

Berg-Hansen Reisebyrå, et av Norges største reisebyråer, fortsetter sitt lange og tette samarbeid med Amadeus gjennom en ny flerårig distribusjons- og teknologiavtale.

4. juli 2014: Den nye langsiktige avtalen mellom Berg-Hansen og Amadeus innebærer at reisebyrået vil fortsette å bruke Amadeus' omfattende søkeverktøy til sine nettbaserte bookingløsninger. Berg-Hansen vil også samarbeide med Amadeus om utviklingen av neste generasjons front office-verktøy for reisebyråagenter, samt om forbedrede søkefunksjoner for å få frem beste pris og tilgjengelighet for forretningsreisende.

– Berg-Hansen har en høy grad av egenutvikling av både nett- og front office-verktøy, noe som gjør samarbeidet ekstra spennende, sier Per Arne Villadsen, adm. dir. i Berg-Hansen Reisebyrå. Amadeus' sterke posisjon innen innholdsdistribusjon vil også fremover være en viktig suksessfaktor for oss, og vi vil samarbeide tett for å sikre og utvide både bredden, dybden og kvaliteten på det tilgjengelige innholdet.

– Avtalen innebærer at den nære relasjonen mellom Berg-Hansen og Amadeus vil fortsette å utvikles, noe som styrker begge selskapenes posisjoner på markedet, sier Jesper Söderström, adm. dir. i Amadeus Scandinavia.

adm.dir., Amadeus Scandinavia
E-post: jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Per Arne Villadsen
adm.dir., Berg-Hansen
Tel: +47 928 13 097
E-post: pav@berg-hansen.no

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte teknologiløsninger for reisebransjen verden over. Kundegruppene omfatter reiseleverandører (flyselskaper, hoteller, tog, ferger osv.), reisebyråer, reise-relaterte nettsteder og bedrifter.

Amadeus-konsernet har over 10 000 ansatte over hele verden, fordelte på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (drift), samt 71 lokale Amadeus-organisasjoner verden over.

Konsernet driver en transaksjonsbasert forretningsmodell. For kalenderåret 2012 rapporterte selskapet inntekter på EUR 3 103,7 millioner og et EBITDA-resultat på EUR 1 188,7 millioner.

Amadeus er notert på den spanske børsen under børskoden “AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.

For mer informasjon om Amadeus, gå inn på www.amadeus.com/sca

Om Berg-Hansen
Berg-Hansen er en ledende norsk reisebyråkjede. Berg-Hansen er totalleverandør, og formidler jobbreiser, gruppeturer, konferanser og feriereiser. Sammen med internasjonal partner, Carlson Wagonlit Travel, er Berg-Hansen en av verdens største reisebyråkjeder. I Norge er selskapet representert over hele landet. www.berg-hansen.no