Enklere å booke forretningsreiser med Ryanair via Amadeus

Nå blir det enklere for reisebyråer å booke Ryanairs Business Plus Fare-billetter.

Gode sitteplasser, rask ombordstigning, prioritet i sikkerhetskontrollen, gratis innsjekking av bagasje, samt billetter som kan bookes om. Dette er noe av det forretningsreisende setter mest pris på.

For å møte kravene fra forretningsreisende, har Ryanair lansert Business Plus Fare, som lar reisebyråene booke billetter som automatisk omfatter disse tjenestene uten ekstra kostnader. Business Plus Fare er nå tilgjengelig for reisebyråer gjennom Amadeus.

– Forretningsreisende har nok å tenke på når de er ute og reiser. Vi vil gjøre bookingen smidigere og selve reisen hyggeligere, slik at de kan fokusere på sitt arbeid, sier Tim Howe Schroeder, Head of Corporate Sales på Ryanair.

– Amadeus arbeider hele tiden på å forbedre reiseopplevelsen gjennom å tilby flyselskaper som Ryanair løsninger som skaper relevante og målrettede tilbud for de reisende. Vi har også det største nettverket med reisebyråer i verden og ingen andre GDS-leverandører kan tilby samme eksponering mot forretningskunder som vi, sier Decius Valmorbida, Vice President of Distribution Marketing på Amadeus.

Ca. 67 prosent av alle bookinger i business og førsteklasse gjøres via en indirekte kanal. Amadeus er den eneste GDS-en med en såkalt Light Ticketing-teknikk, en integrasjon som gjør at reisebyråer kan booke lavprisselskaper på samme måte som for de tradisjonelle flyselskapene.

I de tre første kvartalene i 2015, så Amadeus at bookinger med lavprisflyselskaper gjennom reisebyråer økte med 16,3 prosent sammenlignet med samme periode året før. I dag distribuerer mer enn 80 lavprisselskaper og hybridselskaper sine bilettpriser bookinger til reisebyråer gjennom Amadeus.

Hva er inkludert i Ryanairs Business Plus Fare?

• Gratis innsjekking av 20 kg bagasje

• Gratis innsjekking på flyplasser

• Premium seter med ekstra benplass og/eller rask avstigning (avhengig av tilgjengelighet)

• Prioritert ombordstigning

• Prioritert sikkerhetskontroll (kun på flyplasser som tilbyr tjenesten)

• Billettendringer uten ekstra kostnad

adm. direktør, Amadeus Scandinavia
E-post:
jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte tekniske løsninger for den globale reisebransjen. Kundegruppene inkluderer operatører (flyselskaper, hoteller, tog, ferjeselskaper m.fl.), forhandlere (reisebyråer og nettsider) samt kjøpere (bedrifter og forretningsreisebyråer).

Amadeusgruppen har rundt 13 000 ansatte over hele verden, fordelt på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (operativ virksomhet), samt 71 lokale organisasjoner over hele verden.

Amadeus bygger på en transaksjonsbasert forretningsmodell.

Amadeus er notert på den spanske aksjebørsen under forkortelsen ”AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.

For mer informasjon om Amadeus, besøk www.amadeus.com/sca og www.amadeus.com/blog