Flere flyselskaper velger markedsinformasjon via Amadeus

- Emirates, Finnair og TACA velger Amadeus MIDT for å få bedre beslutningsgrunnlag

Amadeus, reise- og turistbransjens ledende IT-leverandør, har inngått avtale med Emirates, Finnair og TACA om å forsyne flyselskapene med markedsinformasjon via Amadeus Marketing Information Data (MIDT). MIDT inneholder blant annet statistikk over reisebyråenes bestillinger hos flyselskaper som finnes i Amadeus' distribusjonssystem. – Amadeus står for anslagsvis 36 prosent av verdens flybestillinger gjennom reisebyråkanalen. Det gjør at vi kan gi flyselskapene ekstremt viktige og relevante bookingdata, sier Ian Wheeler, Vice President, Marketing and Distribution, Amadeus. Ved hjelp av statistikken i MIDT kan flyselskaper blant annet få støtte og informasjon om salg, markedsføring og ruteplanlegging. Videre er datagrunnlaget en viktig del i flyselskapenes optimalisering av flyparken når det gjelder kapasitet, billettpriser og prissettingsstrategi og for hvilke partnere som gir best strategiske allianser. – Amadeus MIDT er utformet i nært samarbeid med flybransjen. Vi har samarbeidet med flyselskapene de siste 20 årene og er glade for at våre kunder setter pris på den ekstra verdien MIDT tilfører, sier Ian Wheeler. Markedsundersøkelser har vist at MIDT-data brukt på riktig måte kan forbedre resultatet til et flyselskap med opptil tre prosent. I dag forsyner Amadeus over 50 av verdens ledende flyselskaper med statistikk. For mer informasjon, vennligst kontakt: