Flere nye samarbeidspartnere i Amadeus' hotelløsning for reisebyråer

Amadeus integrerer ytterligere tre store hotelleverandører i sin hotelløsning. I tillegg til det tradisjonelle GDS-tilbudet kan reisebyråer nå også booke hotell fra Sunhotels, Bedsonline og Travelcube i Amadeus Hotels.

For vel et år siden lanserte Amadeus en ny distribusjonsløsning som integrerer hoteller fra flere forskjellige leverandører i én plattform, noe som skaper en bred markedsplass for hotelleverandører og kjøpere.

Nå utvider Amadeus tilbudet i plattformen med flere globale og regionalt kjente hotelleverandører som SunHotels, Bedsonline og Travelcube (GTA). I løpet av 2016 vil enda flere leverandører integreres i løsningen.

Vi gleder oss til samarbeidet med Amadeus. Distribusjonen gjennom Amadeus Hotels vil gi oss større muligheter til å nå nye kunder og samtidig gi eksisterende kunder mulighet for økt effektivitet, sier Ulrich Nilsson, Sales Manager hos Sunhotels Norge.

Amadeus Hotels hjelper reisebyråer å sammenligne tilbudet fra flere forskjellige leverandører. De ulike alternativene samles i et standardisert format, slik at det er raskt og enkelt å sammenligne når det gjelder tilgjengelighet, prisnivå og inntjening.

Reiselivsbransjen er svært konkurranseutsatt, og grensen mellom privat- og forretningsreiser blir stadig mer utydelig. Vi ønsker å tilby våre kunder et komplett tilbud av hotellalternativer i Amadeus Hotels, med en enklere bookingprosess og en mer effektiv håndtering for våre reisebyråer. Amadeus ønsker å tilby en løsning som tilfredsstiller behovet både når det gjelder privatreiser og forretningsreiser, sier Jesper Söderström, administrerende direktør i Amadeus Scandinavia.

Mer informasjon om løsningen
Etter integrasjonen av de nye hotelleverandørene kan Amadeus tilby sine skandinaviske kunder tilgang til over 280 000 ulike hotell via kjeder, frittstående hotell, representasjonsselskaper og andre hotelleverandører. Til sammen gir dette nærmere en halv million kjøpsalternativer over hele verden.

Amadeus' hotelltilbud kan bookes via alle Amadeus' plattformer både for reisebyråer (Amadeus Selling Platform) og bedrifter (Amadeus e-Travel Management) og gjennom Amadeus WebServices.

Mer informasjon om løsningen finnes her.

VD, Amadeus Scandinavia

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och på bloggen www.amadeus.com/blog.