• Amadeus/

Mer effektiv tilbudshåndtering sparer tid for reisebyråene – nå lanseres Amadeus Offers

Amadeus Offers er en unik løsning som sparer mye tid for både reisebyråer og kundene deres. Det er takket være en funksjonalitet som lar reisebyrået legge flere alternativer – både for fly og hotell – i én og samme bestilling, og med et klikk sende tilbudet til kunden.

Stockholm, 18. september 2012: Reisebyråer bruker nesten halvparten av arbeidstiden på å finne frem og håndtere ulike reisealternativer for kundene. Det blir gjort separate bestillinger for hvert forslag, hver endring og hver endelige bestilling. Det er en tidkrevende prosess, særlig for forretningsreisebyråene, ettersom mange bedrifter krever flere alternativer for hver reise. Det blir dessuten stadig dyrere, for flere og flere flyselskaper tar nå ekstra betalt for multiple bestillinger.

Med Amadeus Offers kan reisebyrået enkelt opprette og lagre forslag i én og samme bestilling , og med et klikk få oppdatert informasjon om pris og tilgjengelighet når kunden har gjort sitt valg. Ettersom det er forslag reisebyrået lager, og ikke bestillinger, unngår man dessuten at flyselskapene krever betaling.

Ticket Biz har prøvd Amadeus Offers i noen måneder, og Ingrid Jörgensen, Director Business Development Nordic, konstaterer at løsningen sparer mye tid:

– Det som gjør produktet unikt, er at det gir en utrolig tidsbesparing når man leter etter alternativer. Vi har sammenlignet hvor lang tid det tok før og etter Amadeus Offers, og vi oppdaget at det nå går tre ganger raskere å lage et tilbud til kunden.

Når et tilbud er laget, kan det sendes direkte til kunden på e-post med de forslagene som reisebyrået har utarbeidet – opptil 20 i hvert tilbud. Hvert forslag inneholder en oppsummering av reisen og vilkårene, og kundene har dermed den informasjonen de trenger for å bestemme hvilket alternativ som passer best. I tillegg til e-post-kanalen kan kundene også benytte seg av Amadeus CheckMyTrip og Amadeus E-Travel Management for å kikke på forslagene, gi reisebyrået beskjed om hvilket alternativ de foretrekker, eller be om nye forslag.

Med Amadeus Offers kan reisebyrået raskt oppdatere forslaget og automatisk se om pris eller tilgjengelighet er endret etter at forslaget ble opprettet. Når kunden har akseptert et forslag, er det lett å gjøre det om til en reservasjon i én transaksjon.

– I Ticket Biz er vi veldig fornøyde med Amadeus Offers. Før måtte medarbeiderne utarbeide hvert forslag separat og deretter klippe, lime og sende til kunden. Nå kan de hente frem alle forslagene på én gang og sende dem rett til kunden i et enhetlig dokument som inneholder all relevant informasjon. Det føles godt å kunne tilby kundene våre en raskere og bedre service, sier Ingrid Jörgensen.

adm.dir., Amadeus Scandinavia
E-post: jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Amadeus er en ledende transaksjonsbehandler og leverandør av avanserte teknologiløsninger for reisebransjen over hele verden.

Kundegruppene omfatter reiseleverandører (f.eks. flyselskaper, hoteller, jernbaner, ferger osv.), reiseforhandlere (reisebyråer og nettsteder) og reisekjøpere (bedrifter og privatpersoner).

Konsernet driver en transaksjonsbasert forretningsmodell og behandlet over 948 millioner fakturerbare reisetransaksjoner i 2011.

Amadeus har sine sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor og markedsføring), Nice (utvikling) og Erding (Operations – databehandlingssenter) og dessuten regionale kontorer i Miami, Buenos Aires, Bangkok og Dubai. På markedsnivå har Amadeus kundevirksomhet i 195 land gjennom 73 lokale kommersielle Amadeus-organisasjoner.

Amadeus er notert på børsene i Madrid, Barcelona, Bilbao og Valencia under tickeren “AMS.MC”. For kalenderåret 2011 rapporterte selskapet inntekter på EUR 2 712 millioner og et driftsresultat før avskrivninger på EUR 1 039 millioner. Amadeus-konsernet har over 10 000 ansatte over hele verden, og 123 nasjonaliteter er representert ved sentralkontorene.

For mer informasjon om Amadeus, gå inn på www.amadeus.com/sca