• Amadeus/

Norwegian og Amadeus inngår samarbeid globalt for å støtte UNICEF når kunder booker flyreiser med Norwegian

Stockholm, 24 juni 2015- Norwegian, UNICEF og Amadeus utvider sitt langsiktige samarbeid gjennom en global avtale. Den nye avtalen gjør det mulig for Norwegians passasjerer å donere midler til UNICEFs arbeid for barn over hele verden ved hjelp av Amadeus’ donasjonsmotor, når kundene kjøper flyreiser på Norwegians hjemmesider.

- Norwegian og UNICEF har de siste årene samarbeidet om en rekke aktiviteter for å samle inn midler til barn som trenger hjelp. Våre passasjerer har alltid gitt generøse donasjoner, ikke minst da vi sendte et fly med nødhjelp til Den sentralafrikanske republikk i fjor høst. Sammen inngår vi nå i et samarbeid med Amadeus og håper at muligheten for å gi små beløp til UNICEF når man booker billetter på nettsiden vår vil gi enda flere barn den fremtiden som de fortjener," sier administrerende direktør i Norwegian, Bjørn Kjos.

Et enkelt klikk når du avslutter billettkjøpet er alt som trengs for å donere et lite beløp til UNICEF og organisasjonens arbeid for barn over hele verden.

- Vi vet at veldig mange ønsker å bidra til en bedre fremtid for verdens barn, og UNICEF har allerede et vellykket partnerskap med Amadeus for lignende mikrodonasjons-prosjekter. Med den nye donasjonsmotoren gjør Norwegian det enda enklere for reisende å utgjøre en forskjell," sier generalsekretær Bernt G. Apeland i UNICEF Norge. Prosjektet har til hensikt å samle inn penger til UNICEF fra reisende som booker flybilletter hos Norwegian, og er det siste steget i et initiativ mellom UNICEF og Amadeus for å hjelpe utsatte barn.

Svend Leirvaag, som er Vice President Industry Affairs hos Amadeus IT Group, sier:

"Det nye partnerskapet med Norwegian og UNICEF er en del av vårt samfunnsansvar og konseptet Technology For Good. Vi bidrar gratis med Amadeus' teknologi, som donasjonsmotoren i dette tilfellet, som reisepartnere og humanitære organisasjoner kan benytte seg av. Dermed kan alle parter kan hjelpe langt mer enn vi kan hver for oss. Vi oppfordrer alle våre partnere til å vurdere å delta i lignende tiltak."

Norwegian og UNICEF har vært signaturpartnere siden 2007. De har for eksempel fløyet hjelp til Den sentralafrikanske republikk og arrangert innsamlingsaksjoner ombord. Dessuten donerer selskapet penger til UNICEF som et alternativ til å gi de ansatte julepresang.

Norwegian: VP Corporate Communications, Lasse Sandaker-Nielsen: +47 454 56 012
UNICEF: Truls Brekke: +47 951 07 878
Amadeus: Roman Townsend +616 318 037 / roman.townsend@amadeus.com

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte tekniske løsninger for den globale reisebransjen. Kundegruppene inkluderer operatører (flyselskaper, hoteller, tog, ferjeselskaper m.fl.), forhandlere (reisebyråer og nettsider) samt kjøpere (bedrifter og forretningsreisebyråer).

Amadeusgruppen har rundt 10 000 ansatte over hele verden, fordelt på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (operativ virksomhet), samt 71 lokale organisasjoner over hele verden.

Amadeus bygger på en transaksjonsbasert forretningsmodell.

Amadeus er notert på den spanske aksjebørsen under forkortelsen ”AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.

For mer informasjon om Amadeus, besøk www.amadeus.com/sca