• Amadeus/

Nye Selling Platform gir offline-reisebyråene mulighet til å møte den velinformerte kunden

Nå lanserer Amadeus sin nye Selling Platform – basen til reisebyråagentenes fly-, hotell- og destinasjonsinformasjon. I tillegg til tilgang til flere flyselskaper, gir plattformen reisebyråene mulighet til å øke sin inntjeningsevne betydelig. Forøvrig merkes fornyet destinasjonsinformasjon, kart og hotelloversikter.

Selling Platform forenkler bookingadministrasjonen betydelig. Et eksempel er bookinger av flyselskaper som ikke finnes i Amadeus eget system. Disse selskapene gjøres nå tilgjengelig og integreres fullt i systemet. I fremtiden vil agentene, med Selling Platform som base, også kunne selge de tilleggene som kun har vært tilgjengelige via flyselskapenes egne hjemmesider. Til disse tilleggene regnes f.eks. ekstra benplass og ekstra bagasje. Med funksjonen Service Fee Manager kan reisebyråene ta betalt for tjenestene sine på en enklere måte. Reisebyråer taper i dag mange penger som en følge av at serviceavgiften ofte uteblir på en booking. Med en automatisering av denne avgiften kan reisebyråene øke sin inntjeningsevne betydelig. – Nye Selling Platform gir agentene våre mulighet til å tilby sluttkunden markant forbedret service. Administrasjonen blir enklere og dessuten gir plattformen offline-resebyråene tilgang til verktøy som gjør at de kan matche den reiserelaterte informasjonen som man finner på nettet i dag. Det er akkurat det bransjen spør etter, sier Jesper Söderström, Marketing Director, Amadeus Scandinavia. Tilleggsmodulene Hotel Plus, Ticket Changer og All Fares Selling Platform er modulært bygd opp med en rekke forskjellige tilleggsapplikasjoner. En av dem er Hotels Plus som gir reisebyrået tilgang til all tenkelig informasjon om et bestemt hotell via en grafisk presentasjon som inneholder kart, oversikter, bilder og opplysninger om rommene og nærliggende fasiliteter som f.eks. pool og treningsmuligheter. Den nye hotellpresentasjonen gir agenten mulighet til å foreta hotellbookinger ut fra geografi og pris, men gjør det også lettere å hjelpe kunden med å ta beslutninger. Andre tilleggsfunksjoner som blir lansert i løpet av kort tid er Ticket Changer og All Fares. Ticket Changer forenkler den omstendelige administrasjonen som ombooking av en reise innebærer. Med All Fares får reisebyråene tilgang til alle prisene til flyselskapene uansett om de finnes i Amadeus GDS eller ikke. For mer informasjon, vennligst kontakt: Jesper Söderström Director, Marketing Division Amadeus Scandinavia T: +46 8 458 05 00 M: +46 730 422 720 jesper.soderstrom@sca.amadeus.com Anna Rebermark Manager Corporate & Marketing Communications Marketing Division Amadeus Scandinavia T: + 46 8 458 05 95 anna.rebermark@sca.amadeus.com