SAS lanserer Amadeus Fare Families

Amadeus Fare Families bidrar til økt salg av tilleggstjenester og transparente valgmuligheter for passasjerene

Stockholm, 27. april 2016 – Av og til kan det ta lang tid å scrolle og klikke seg gjennom alle valg når man skal bestille en reise. Det burde være raskt og enkelt å velge sete, ekstra beinplass, en refunderbar billett eller ekstra kolli. Prisen for tilleggstjenestene skal være tydelig helt fra begynnelsen.

SAS har valgt Amadeus' løsning Fare Families for å kunne vise sine velkjente «prisfamilier» også i reisebyråleddet. En prisfamilie kan inkludere ulike produkter og tjenester, som muligheten til å avbestille eller endre billetten, å sjekke inn et ekstra kolli eller bestille sete. På den måten blir de ulike prisene skreddersydd etter de enkelte passasjerenes behov.

- Vår visjon er å gjøre det enklere for våre skandinaviske kunder som reiser ofte. Som en del av dette lanserer nå SAS Amadeus Fare Families for å forenkle og forbedre salgsopplevelsen både for reisebyråer og reisende, sier Tobias Jönsson, VP Revenue Management i Scandinavian Airlines.

Amadeus Fare Families vil være tilgjengelig gjennom reisebyråer fra og med april.

Reisebyråene vil erfare at Amadeus Fare Families gjør det lettere for dem å tilpasse sine tilbud og identifisere muligheter for mersalg. Billettprisene vil også være tilgjengelige for forretningsreisende via Amadeus' selvbookingsverktøy for forretningsreisende.

- Fare Families tilbyr store muligheter for de flyselskapene som ønsker å forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen både for passasjerer og reisebyråer, samtidig som det øker salget av tilleggstjenester betydelig, sier Decius Valmorbida, Vice President of Distribution Marketing på Amadeus.

I 2015 opplevde Amadeus en økning på nærmere 100 prosent i mengden tilleggstjenester som ble solgt av reisebyråer, både online og offline. Amadeus Fare Families tilbys nå av 25 flyselskaper over hele verden, og ytterligere ti flyselskaper vil iverksette løsningen i løpet av de neste månedene.

Åsa Brögger
Marketing Communications Manager, Amadeus Scandinavia
E-mail: asa.brogger@sca.amadeus.com

SAS er Skandinavias ledende flyselskap og har et attraktivt tilbud til de som reiser mye. I 2014/2015 reiste totalt 28,1 millioner passasjerer med SAS til 119 destinasjoner i Europa, USA og Asia. Medlemskapet i Star Alliance gir kundene tilgang til et omfattende nettverk. Star Alliance tilbyr til sammen over 18 500 daglige avganger til 1330 destinasjoner i 192 land over hele verden.

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och den globala bloggen www.amadeus.com/blog