American Express Business Travel satser enda mer på små og mellomstore bedrifter

Lanserer varemerket aXcent - et og utvidet forbedret tilbud for folk på forretningsreise med fleksibilitet og lokalt preg som gir målbar virkning på bedriftens resultat

Reisekostnadene er ofte den nest største kontrollerbare kostnaden etter personalkostnadene uansett størrelse på bedriften. Likevel er det bare noen få små og mellomstore bedrifter som bruker de metodene som finnes i dag for å senke reisekostnadene. American Express Business Travel, som har mange års erfaring i å samarbeide med små og mellomstore bedrifter, vil med lanseringen av aXcent peke på at det finnes muligheter for å drive kostnadseffektiv reiseplanlegging også for andre enn de aller største. - Vi ser små og mellomstore bedrifter som viktige aktører i den økonomiske gjenoppbyggingen, sier Kaveh Atrak, adm.dir. for American Express Business Travel Norden. I øyeblikket er det stort behov for å finne nye kunder og utvikle virksomheten og da trenger mange bedrifter hjelp og støtte for å planlegge og effektivisere reiseaktivitetene. Derfor lanserer vi aXcent, der tjenestene på forretningsreisene er særskilt tilpasset behovene til akkurat disse bedriftene. aXcent kjennetegnes av fleksible tjenester med lokalt preg, noe som etterspørres av små og mellomstore bedrifter. Navnet aXcent tar utgangspunkt i det engelske ordet ”accent”, som betegner evnen og viljen til å levere lokalt tilpassede tjenester overalt. American Express Business Travel har kontorer over hele verden og kan lage skreddersydde, lokalt tilpassede forretningsreiseløsninger. Samtidig har kundene tilgang til de fremforhandlede prisene som bare et globalt reisebyrå kan tilby. - Vi har lang erfaring i å arbeide med små og mellomstore bedrifter, fortsetter Kaveh Atrak. Vi vet at med aXcent kan vi tilby dem merkbart reduserte reisekostnader. aXcent er en del i en serie med forbedrede tjenester og nye funksjoner som er utviklet for å hjelpe små og mellomstore bedrifter til aktivt å håndtere egne forretningsreisekostnader til en rimelig pris. Det er en påvist forbindelse mellom større reisevirksomhet og en økning av bedriftens inntekter. De bedriftene som har et klart program for forretningsreiser, får også størst avkastning på de ressursene som investeres i reiser og møter. I forbindelse med aXcent lanserer American Express Business Travel systemet Pre Trip Auditor. Mange små og mellomstore bedrifter mangler rutiner for håndtering og godkjenning av interne reisebestillinger. Med Pre Trip Auditor automatiseres rutinene ut ifra bedriftsspesifikke nøkkelparametere. Bedriften kan dermed spare penger uten at det går på bekostning av de reisene som må gjennomføres. Innholdet i aXcent aXcent gir blant annet tilgang til følgende: Lokalt tilpasset service – Personlig service i kontakt med en gruppe erfarne reiserådgivere som kjenner og forstår behovene til de reisende. Proaktiv rådgivning – Skreddersydde løsninger tilpasset kundens særskilte behov og ønsker. Ekspertvurdering av hele reisemønsteret for å identifisere og drive alle målbare innsparingsmuligheter – ikke bare bestillingshåndteringen. Maksimerte besparelser – Best mulig avkastning på investeringene i forretningsreiser ved at ekspertisen og den globale innkjøpskraften til American Express Business Travel sikrer lave og ferdigforhandlede priser. Andre fordeler med aXcent: • Spesielt fremforhandlede priser som flyselskapene ikke kan tilby enkeltkunder • Bredt tilbud av reiserelaterte tjenester på samme sted • Kontroll over kostnadene via svært oversiktlig statistikk • Kostnadseffektive konferanser og møter via gruppe- og arrangementsservice • Prisgaranti – American Express Business Travel betaler mellomlegget hvis kunden finner en billigere billett Det nye varemerket aXcent lanseres på seks av de viktigste markedene for American Express Business Travel, dvs. USA, Canada, Australia, Storbritannia, Frankrike og Skandinavia. I USA, Canada og Australia brukes navnet aXcentis.