AMERICAN EXPRESS MEETINGS & EVENTS LANSERER MØTETJENESTE

–         Stor satsing på møtebransjen gjennom lansering av tjenesten MEETINGS EXPERT i Norge

–         MEETINGS EXPERT gjør bookingen enklere og reduserer kostnadene for bl.a. møtelokaler og overnatting.

Oslo, 31. oktober 2011

American Express Meetings & Events' verdensdekkende tjeneste MEETINGS EXPERT er nå kommet til Norge. MEETINGS EXPERT er en bookingservice som enkelt og prisgunstig skal hjelpe norske bedrifter med å planlegge egne møter. Tjenesten er tilpasset dem som ikke selv er profesjonelle møteplanleggere, men som likevel har ansvar for å arrangere møter for flere enn 10 deltakere. Med tjenesten får man tilgang til en profesjonell møteekspert som raskt finner og booker konferanserom, overnatting, måltider og andre nødvendigheter.

– Med lanseringen av MEETINGS EXPERT kan vi nå tilby kundene våre en komplett service, sier Michael Schüller, Vice President American Express Meetings & Events.

– Fordelen er at mange av kundene våre kan spare både tid og penger, redusere risikoene forbundet med møtebookinger og samtidig følge bedriftens retningslinjer og møtepolicy.

På testmarkedet i Nord-Amerika opplevde kundene at tjenesten MEETINGS EXPERT ga en gjennomsnittlig kostnadsbesparelse på hele 28 prosent* per møte. Ettersom mange norske bedrifter i stadig større grad fokuserer på kostnadsbesparelser i forbindelse med møtene sine, forventes MEETINGS EXPERT-tjenesten å gi en minst like stor effekt i det norske markedet.

*Opplysningen gjelder volum til og med juni 2011.

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275 , sten@strandberghaage.se

Om American Express Meetings & Events

American Express Meetings & Events, en del av American Express Global Business Travel, har over 1000 medarbeidere over hele verden og har nå i over 20 år vært en av markedets ledende i Skandinavia. Våre erfarne medarbeidere er innovative og besitter bransjens beste kunnskaper når det gjelder å skape arrangementer som på beste måte lever opp til bedriftens måloppnåelse og lønnsomhet. Les mer på Meetings Expert for ytterligere informasjon om MEETINGS EXPERT og øvrige tjenester fra American Express Meetings & Events.