Nye ledere hos American Express Business Travel

American Express Global Business Travel oppretter nye lederstillinger. De nye lederstillingene kommer til å plassere topplederne nærmere kundene.

Endringene skal gi bedre lederskap, samtidig som Global Business Travel får enda bedre kundefokus. Katrina Cliffe får rollen som Vice President og General Manager for American Express Global Business Travel Europa, Midt-Østen og Afrika. Katrina har jobbet hos American Express siden 2006, og kommer fra en stilling i Global Corporate Payments. Hun har også hatt ulike lederroller og arbeidet med blant annet nyervervelser, kundepleie, co-branding, partnerskap og forbrukerprodukter.

I forbindelse med den nye organisasjonsstrukturen vil Kaveh Atrak, tidligere General Manager for Norden, forlate American Express. Han overlater ansvaret for det nordiske markedet til Anthony Drury. Anthony har vært hos American Express siden 2002 og har hatt en rekke lederstillinger i ulike land. I den nye rollen blir han Vice President og General Manager for Norden og Storbritannia.

– Denne nye, regionale strukturen vil gi oss mer strømlinjeformet og integrert markedsfokus i ulike deler av verden, sier Kim Goodman, President American Express Global Business Travel.
– Når kundenes behov utvikles, må vi ha riktig fokus både globalt, regionalt og lokalt. Det er en forutsetning for å kunne levere høy avkastning for kundene rundt om i verden, fortsetter hun.

American Express Global Business Travel (www.americanexpress.no/businesstravel) er en del av American Express Company, som jobber for å hjelpe kunder med å optimalisere avkastningen på reiseinvesteringer gjennom økt kostnadsbesparelse, kundeservice i verdensklasse og bedre kontroll på reisekostnadene. For alle kunder, fra små til multinasjonale selskaper, tilbyr American Express Business Travel en kombinasjon av bransjeledende teknologi, «travel management», strategiske innkjøp og støtte ved forhandlinger med leverandører av reisetjenester. I tillegg tilbys global kundeservice og tilgjengelighet både online og offline. Selskapet gir også tilgang til et dynamisk community (www.businesstravelconneXion.com) som utnytter den samlede kunnskapen hos alle i forretningsreisebransjen ved å tilby ulike perspektiver, beste praksis, aktuell forskning og nyheter i bransjen.

American Express er et globalt serviceselskap som gir kundene sine tilgang til produkter, innsikt og erfaringer som beriker livet og bygger forretningsfremgang. Les mer på www.americanexpress.no og på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress og www.youtube.com/americanexpress.

Sten Haage, StrandbergHaage, +46 709 955 275, sten@strandberghaage.se

Fanny Lindquist, StrandbergHaage, +46 701 440 430, fanny@strandberghaage.se