Aptic og Optin Bank forenkler e-handelsfinansiering

Den norske utfordreren Optin Bank skaper løsninger som fokuserer på enkelhet gjennom mer brukervennlige, enkle og klare løsninger, både for e-handelsselskaper og forbrukere. Optin Bank lanserer nå et samarbeid med det raskt voksende Fintech-selskapet Aptic, som utvikler innovative løsninger for kredittadministrasjon.

Optin Bank har etablert seg som en aktør som jobber med produkt- og teknologiutvikling, med innovative løsninger basert på behovene til kunder og partnere. Nå ønsker Optin Bank å utfordre de etablerte finansieringsløsningene for e-handel, som ofte er lite intuitive og inneholder mange skritt før transaksjoner kan fullføres. Målet er å skreddersy løsninger basert på hvordan kundebasen ser ut og sikre at løsningene er brukervennlige, enkle, klare og funksjonelle for både forbruker og e-handelsaktører.

"Vårt mål er å skape finansierings- og betalingsløsninger som er enkle for både forbrukere og e-handelsselskaper. Aptic har lang erfaring med lignende løsninger og har vist seg villig til å utfordre status quo, noe som gjør oss i stand til å møte våre kunders fremtidige behov sammen. Bank- og finansmarkedene endrer seg i et raskt tempo basert på forbrukernes krav, forventninger og tilgjengelighet til ny teknologi, som mobilitet og sanntidsdata» sier Harald Dahl-Pedersen, CEO i Optin Bank.

"Dette partnerskapet er spennende i mange aspekter fordi kjernen i Aptic muliggjør rask utvikling av produkter og tjenester noe som driver utviklingen av markedet fremover. Vi ser vår rolle som en muliggjører av innovasjon innen Fintech-området, både når det gjelder raskt ‘time to market’ og innovasjon på produkt og teknologisiden.  Sammen med Optin kan vi utfordre og bli utfordret innenfor et område hvor det er store endringer på gang, sier Knut Eirik Storsul, CEO Aptic AB.

Kontakt:

Aptic, Knut Eirik Storsul, +47 911 70456, knut.eirik.storsul@aptic.se

Optin Bank Harald Dahl-Pedersen, +47 915 93 189, hdp@optinbank.no

Kort om Aptic

Aptic er en hurtigvoksende Fintech-selskap som utvikler en avansert og heldekkende plattform – Aptic ARC – for finansielle løsninger og moduler for betalinger, reskontrotjenester, fakturakjøp, inkasso, samt konto- og kreditthåndtering. Plattformen bygger på nesten 20 års erfaring og kunnskap, og kan kombineres med en rekke moduler. Resultatet blir en av de beste, mest omfattende og avanserte løsningene i markedet. Aptics kunder er blant annet Qliro, SEB, Intrum, Komplett Bank og Visma finnes over hele nord Europa. På kontorene i Stockholm, Trollhättan og Skövde i Sverige, Århus i Danmark og Oslo jobber cirka 80 medarbeidere.

Kort om Optin Bank

Optin Bank ble etablert i 2017, med mål om å sette ny standard for hvordan betalinger og finansiering av e-handel skal være. Optin tilbyr finansiering, faktura og betalingsløsninger til netthandel, samt sparing, og lån til privatkunder. Optin samarbeider med nasjonale og internasjonale netthandelsaktører og vil integrere vår eCommerce Finance plattform i deres eCommerce løsning. Dette vil forenkle kjøpsprosessen, og kundene vil få enkle og fleksible betalingsløsninger for sine kjøp. Optin Bank ASA har konsesjon fra det Norske Finanstilsynet og er medlem av Bankenes Sikringsfond. Selskapet er notert på Fondsmeglerforbundets OTC-liste i Norge.