Arctic Bioscience – Behandlingsstart for 519 pasienter i HeROPA-studien

Report this content

Det vises til børsmelding fra 17. januar 2024 hvor det ble rapportert at den kliniske fase IIb HeROPA-studien for mild-til-moderat psoriasis var fullrekruttert med de planlagte 519 pasientene. Arctic Bioscience er glad for å rapportere at 519 pasienter nå er dosert med legemiddelkandidaten HRO350 eller placebo. Når alle pasientene har mottatt behandling i 6 måneder, er det klart for den primære datautlesingen.

HeROPA-studien er en randomisert, dobbeltblind og placebokontrollert fase IIb klinisk studie som ser på dose, effekt og sikkerhet av HRO350 i pasienter med mild-til-moderat psoriasis. Studien pågår i fem europeiske land; Storbritannia, Tyskland, Polen, Finland og Norge.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christer L. Valderhaug

Mobil: +47 920 84 601

E-post: christer@arctic-bioscience.com

Om Arctic Bioscience

Arctic Bioscience er et bioteknologiselskap som utvikler og kommersialiserer farmasøytiske produkter og kosttilskudd basert på unike bioaktive marine råstoff.

Selskapet utvikler HRO350 – en ny oral legemiddelkandidat. HRO350 blir utviklet for behandling av pasienter med mild-til-moderat psoriasis. Dette er en stor gruppe pasienter med behov for ny effektiv medisin med fordelaktig sikkerhetsprofil.

Kosttilskudd fra Arctic Bioscience er solgt globalt som bulkingredienser så vel som ferdigprodukter under merkevaren ROMEGA®.

Arctic Bioscience ledes av et svært dyktig team av talenter med mangfoldig og meget relevant bakgrunn.