Arctic Bioscience – Styrets godkjennelse av kapitaløkning relatert til utøvelse av aksjeopsjoner

Report this content

Det vises til børsmelding publisert av Arctic Bioscience 27. februar 2023 vedrørende utøvelse av aksjeopsjoner og tilhørende utstedelse av nye aksjer i Arctic Bioscience.

Den 7. mars 2023 besluttet styret i Arctic Bioscience, med grunnlag i fullmakt gitt av selskapets generalforsamling 5. mai 2022, å øke aksjekapitalen fra NOK 2 437 571,90 til NOK 2 442 571,90 ved tegning av 50 000 nye aksjer med en nominell verdi på NOK 0,10 pr. aksje, til en tegningskurs på NOK 9,845 per aksje, inkludert en overkurs på NOK 9,745 pr. aksje.

Det totale beløpet betalt som overkurs utgjør NOK 487 250. Totalt tegningsbeløp utgjør NOK 492 250. Etter at økning i aksjekapital er registrert i Foretaksregisteret vil selskapets aksjekapital være NOK 2 442 571,90 fordelt på 24 425 719 aksjer, hver med en pålydende på NOK 0,10.

Referat fra styremøtet er vedlagt.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christer L. Valderhaug

Mobil: +47 920 84 601

E-post: christer@arctic-bioscience.com

Om Arctic Bioscience

Arctic Bioscience er et bioteknologiselskap som utvikler og kommersialiserer farmasøytiske produkter og kosttilskudd basert på unike bioaktive marine råstoff.

Selskapet utvikler HRO350 – en ny oral legemiddelkandidat. HRO350 blir utviklet for behandling av pasienter med mild-til-moderat psoriasis. Dette er en stor gruppe pasienter med behov for ny effektiv medisin med fordelaktig sikkerhetsprofil.

Kosttilskudd fra Arctic Bioscience er solgt globalt som bulkingredienser så vel som ferdigprodukter under merkevaren ROMEGA®.

Arctic Bioscience består av ansatte med høy kompetanse med erfaring fra å utvikle marine oljer, og med erfaring fra globale farmasøytiske selskaper.