Det svenske langrennsteamet tok 5 gull i OL i Torino takket være ”hemmelig norsk våpen”!

PRESSEMELDING:

OL i Torino 2006 ble en av ski-norges største nedturer uten en eneste gullmedalje i langrenn. I tiden fram mot forrige OL hadde Norge uten tvil verdens beste langrennsteam. Som vi husker ble det ingen gull, men mye ”sykdom og elendighet”. Dette unngikk det svenske landslaget ved å benytte norske blåbær. En uke før sesongstart på Beitostølen røper Inge Bråten ”hemmeligheten”.

NORSKE BLÅBÆR
Mens de norske langrennsløperne ble syke, holdt svenske seg friske og kom både til start og til mål. Mot alle odds tok Sverige hele 5 gull.
- For oss var suksessoppskriften å holde oss friske før og under konkurransen. Sammen med Skandinavias fremste ernæringsforsker Dr.med. Magnus Nylander ved Karolinska Sjukhuset, fant vi ut at det norske naturmiddelet Medox bidro til dette, sier den svenske landslagstreneren Inge Bråten. Han tok over et landslag som ikke hadde vunnet OL gull på over 12 år.

STYRKER IMUNFORSVARET OG BEKJEMPER FORKJØLELSE
Hos skiløpere under meget hard fysisk trening har det oksidative stresset stor betydning. Magnus Nylander fulgte derfor de svenske langrennsløperne under trening og tok målinger av det oksidative stresset. Det viste seg i flere tilfeller å nå helsefarlige høyder som krevde treningsavbrudd. Nylander hadde nylig gjort noen usedvanlig uventede og interessante observasjoner når det gjaldt det norske naturmiddelet MEDOX®, et patentert, rent naturmiddel.
Det viste seg at man kunne redusere nivået på oksidativt stress med inntil 30% i løpet av få dager.

En pilotstudie på friske personer ved Senter For Medisinsk Forskning på Universitetssykehuset Ullevål viser at MEDOX® senket micro-CRP-inflammasjon med nærmere 30%. Her har man også gjennom et randomisert, dobbel blind, placebokontrollert studie påvist at MEDOX® har en signifikant og positiv innvirkning på senkningen. Immunforsvaret blir styrket. Studiet omfattet 120 friske kvinner og menn i alderen 47-77 år. Samme studie viste at MEDOX® har en signifikant og positiv innvirkning mot forkjølelse.

For mer informasjon kontakt: Sjur Svaboe mobil 905 88 526

MedPalett Pharmaceuticals AS, Hanaveien 4-6, 4327 Sandnes
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no
Nedenstående filer kan lastes ned: