2018 ble nok et sterkt år for Arval

Report this content

2018 var nok et sterkt år for Arval: +8.2 %. Oversikt over nye produkter lansert i 2018. Vekstområdene i 2019 underbygges av digitalisering, data og mennesker.

Sterk organisk vekst i 2018

Arval sin fullservice leasing-tjeneste for biler er operativ i 29 land, og har rundt 7000 ansatte.

I fjor vokste Arvals leasing-flåte med til sammen 8.2 %, noe som løftet den totale flåten til 1 193 910 kjøretøy. Den samlede økningen i antall kjøretøy som ble leid ut økte med 9 % sammenliknet med året før, totalt 353 302. Antallet kjøretøy som ble solgt etter endt leasing-periode var uendret sammenliknet med 2017, totalt 254 207.

Arvals fire geografiske nøkkelområder leverte meget gode veksttall: Frankrike +5 %, Storbritannia +5 %, Spania +19 % og Italia +8 %. Det ble levert tosifrede veksttall i flere andre områder, som i Benelux-landene (+12 %), Sør-Europa (+16 %), Sentral-Europa (+14 %) og Norden (+25 %).

I 2018 vokste Arval i alle forretningssegmenter, med +4 % i segmentet for større selskaper og offentlig virksomhet, og +17 % for små og mellomstore bedrifter. Internasjonale kunder stod for en organisk vekst på mer enn 7 %, og utgjør totalt nå mer enn 25 % av driften. I løpet av 2018 rullet Arval med stort hell ut sin tjeneste for privatleasing i deler av Europa, og den private leasing-flåten har økt med 45 % fra 2017 til 2018. I Nederland har Arval lansert en nettbutikk for private kunder, der kunden kan velge bilen som passer best til deres behov, og deretter lease bilen gjennom en sømløs tjeneste der alt er inkludert. Målet er å introdusere denne nye, kvalitetsorienterte kundeopplevelsen i flere andre europeiske land i løpet av 2019.

Oversikt over Arvals nye kommersielle tilbud lansert i 2018

Arval har i stor grad viet seg til å være en innovatør innenfor sitt forretningsområde, og har lansert flere nye produkter i 2018:

• «SmaRT»: Arval har utviklet en innovativ tilnærming til en bærekraftig økonomi, kalt SmaRT: Sustainable Mobility and Responsibility Targets («bærekraftige mobilitets- og ansvarsmål»). I lys av at satsingen på grønnere mobilitet har skutt fart i store deler av Europa, så skal denne femdelte modellen hjelpe kunder med å definere og implementere strategier for hvordan flåten kan tas gjennom en energiovergang. SMaRT-metoden er laget for å tilfredsstille kundenes skiftende behov når de setter sammen strategiene sine for energiovergang, og for å hjelpe bilansvarlige når strategien skal gjennomføres og følges opp. Denne tilnærmingen er en del av Arvals løfte om å levere objektiv merverdi og ekspertise til kundene i en tid hvor det er helt vesentlig å gjøre flåten grønnere.
  • «Arval’s Electrical Vehicle Offer»: Takket være sitt strategiske partnerskap med flere OEM-leverandører, energiselskaper og leverandører av infrastruktur for lading og servicetjenester, kan Arval tilby hele økosystemet for elbiler – inkludert installasjon av ladere både privat og på arbeidsplassen, integrerte betalingsløsninger (inkludert automatisk refusjon av private ladekostnader), og digitale tjenester for elbiler (forbrukssporing og registrering av hvor bilen lades). Med en attraktiv pris gir tjenesten mulighet for prøveperioder og tilleggstjenester, inkludert anledning til å bytte ut elbiler med bensin- eller dieselbiler i kortere perioder, for eksempel i ferier. Tilbudet er nå tilgjengelig i 12 land, inkludert Frankrike, Storbritannia, Belgia, Norge, Nederland og Tyskland, og rulles for tiden ut i flere modne elbil-markeder.
  • «Arval For Me»: Denne digitale tjenesten gjør det mulig for Arval å utvide tilbudet sitt til å omfatte privatpersoner, og å gi dem tilgang til kunnskap, tilleggstjenester og tjenestenettverk. «Arval For Me» gir medlemmene full tilgang til Arvals unike tjenester, inkludert reparasjon og vedlikehold (karosseri, dekk, frontruter etc.), i tillegg til en direktetilkoblet mobilitetstjeneste (avlastningsbil, dør-til-dør-henting, tauing). Denne plattformen er for øyeblikket tilgjengelig i Italia og Spania, og har rundt 12 000 medlemmer.

Mulighet for vekst i 2019

Arvals strategi for de neste årene handler utelukkende om fortsatt vekst, understøttet av enda mer innovasjon og digitale applikasjoner, som skal gjøre det mulig å tilby nåværende og framtidige kunder mobilitetstjenester med enda større bredde. Arval lanserte nylig sitt nye «Employee Value Proposition»-program, for å understreke viktigheten av at det er personer med utvidete fullmakter som driver denne strategien, og som leverer fremragende service og industriekspertise til kundene og sjåførene.

My Arval-plattformen gjør at kunder og sjåfører kan samhandle med hverandre, og få personlig og proaktiv informasjon og tjenester hvor som helst og når som helst.

Takket være sin solide erfaring innen fullintegrert leasing, og takket være den omfattende datarikdommen Arval samler inn gjennom livsløpet til alle sine kjøretøy, så har Arval en helt spesiell mulighet til å forbedre både kunde- og sjåføropplevelsen, og i tillegg gi økt verdi i form av bunnsolide råd. Gjennom å bedre utnytte disse dataene, kan Arval og deres partnere fortsatt ligge fremst i tetfeltet, og tilby nåværende og framtidige kunder de beste rådene, tjenestene og nyvinningene det er mulig å gi – også innenfor grønn og alternativ mobilitet.

På HR-siden har Arval nylig innført et løfte overfor ansatte om å være «A place for people in action» («et sted for mennesker i bevegelse»), og slik forplikte seg selv til å gi ansatte de ressursene de trenger for å komme opp med nye ideer, levere på prestasjon, og vokse.

- Det at vårt unike spekter av høykvalitetstjenester møter de positive trendene som ellers finnes i markedet, gjør oss trygge på at vi vil oppnå en betydelig vekst i 2019. Teamene våre er engasjert i alle land og segmenter hvor vi opererer, og en vekst på 9 % for kommende år ser ut til å være innenfor rekkevidde. Våre integrerte tjenester, omfattende ressurser, og kursen vi har staket ut for data og digitalisering, gjør oss i stand til å møte kundenes utfordringer når det kommer til mobilitet, inkludert ansvaret vi alle har for å bekjempe klimaendringene, konkluderer Alain Van Groenendael, CEO i Arval.

Arval Norges fullintegrerte elbil-løsning

Arval Norge gjorde sitt inntog på det norske markedet i 2018, og tilbyr sine tjenester til både norske og utenlandske kunder. Arval Norge har innføret en komplett løsning for leasing av elbiler til sine kunder. I september leverte selskapet 101 Opel E-Ampera til Coca Cola Norge, inkludert hjemmelader og muligheter for refusjon av ladekostnader ved hjemmelading til ansatte som har firmabil. Også ladekostnader ved bruk på offentlige ladestasjoner kanaliseres videre til kunden, via Arval.

- Arvals elbil-tilbud gir kundene en helt unik tjeneste. Kun ett bindeledd administrerer alt som er omfattet av leieavtalen. Arval Norge gir også merverdi med Arval Active Link. I tillegg til standard elektronisk kjørebok har den ekstra tjenester som: Aktiv reise, aktiv ruting og aktiv deling, sier Michael Benabdallah, daglig leder i Norge.

Pressekontakt:

Michael Benabdallah (Daglig leder, Norge) - michael.benabdallah@arval.no +47 23 00 70 70

Om Arval:

Arval ble etablert i 1989 og er et datterselskap av BNP Paribas. Arval spesialiserer seg på fullservice leasing av biler og tilbyr skreddersydde løsninger til sine kunder som består av enkeltmannsforetak, små og mellomstore bedrifter (SMB) og store internasjonale konsern. Arval optimaliserer ansattes mobilitet og påtar seg samtidig all risiko forbundet med flåteadministrasjon. Arvalt utvidet nylig kundegruppen til også å inkludere privatpersoner. Ekspertråd og kvalitetstjenester, som er grunnpilarene i Arvals kundeløfte, leveres av rundt 7000 medarbeidere i 29 land. Per desember 2018 hadde Arval en leaset flåte på totalt 1 193 910 biler på verdensbasis. Arval er en del av Element-Arval Global Alliance, den eldste strategiske alliansen for flåteadministrasjon og verdensleder med 3 millioner biler i 50 land. Innenfor BNP Paribas tilhører Arval kjerneforretningen Retail Banking.

www.arval.no

Om BNP Paribas:

BNP Paribas er en ledende bank i Europa med internasjonal rekkevidde. Banken har tilstedeværlse i 73 land og har mer enn 196 000 ansatte, hvor av over 149 000 i Europa. Konsernet har sentrale posisjoner innen sine tre hovedaktiviteter: Domestic Markets og International Financial Services (hvor dagligbank-nettverket og finansielle tjenester er dekket av Retail Banking & Services) og Corporate & Institutional Banking, som betjener to kundesegmenter: bedriftskunder og institusjonelle investorer. Konsernet hjelper alle sine kunder (enkeltpersoner, samfunnslag, gründere, SMB, konsern og institusjonelle kunder) med å realisere deres prosjekter gjennom løsninger som omfatter finansiering, investering, sparing og beskyttelsesforsikring. I Europa har konsernet fire indre markeder (Belgia, Frankrike, Italia og Luxembourg) og BNP Paribas Personal Finance er den ledende spesialisten innen forbrukslån i Europa. BNP Paribas er i ferd med å rulle ut sin integrerte dagligbankmodell i Middelhavslandene, Tyrkia, og i Øst-Europa, samt et stort nettverk i den vestlige delen av USA. Innen segmentene Corporate & Institutional Banking og International Financial Services, har BNP Paribas en ledende posisjon i Europa, en sterk tilstedeværelse i Amerika, samt en raskt voksende virksomhet i Asia og Stillehavsområdet.

www.bnpparibas.com

Michael Benabdallah (Daglig leder, Norge) - michael.benabdallah@arval.no  +47 23 00 70 70

Om Arval:

Arval ble etablert i 1989 og er et datterselskap av BNP Paribas. Arval spesialiserer seg på fullservice leasing av biler og tilbyr skreddersydde løsninger til sine kunder som består av enkeltmannsforetak, små og mellomstore bedrifter (SMB) og store internasjonale konsern. Arval optimaliserer ansattes mobilitet og påtar seg samtidig all risiko forbundet med flåteadministrasjon. Arvalt utvidet nylig kundegruppen til også å inkludere privatpersoner. Ekspertråd og kvalitetstjenester, som er grunnpilarene i Arvals kundeløfte, leveres av rundt 7000 medarbeidere i 29 land. Per desember 2018 hadde Arval en leaset flåte på totalt 1 193 910 biler på verdensbasis. Arval er en del av Element-Arval Global Alliance, den eldste strategiske alliansen for flåteadministrasjon og  verdensleder med 3 millioner biler i 50 land. Innenfor BNP Paribas tilhører Arval kjerneforretningen Retail Banking.

www.arval.no

Om BNP Paribas: