ARVAL BLIR DEL AV MaaS ALLIANCE

Report this content

Arval, en ledende leverandør av billeasing-tjenester, blir del av MaaS (Mobility-as-a-Service) Alliance. MaaS Alliance er et offentlig-privat samarbeid som jobber med å integrere mange ulike transport- og mobilitetsløsninger inn i en enkelt tjeneste som alltid er tilgjengelig når kunden trenger den.

MaaS Alliance bidrar til utviklingen av avanserte transport- og mobilitetsløsninger, og støtter opprettelsen av et europeisk marked som muliggjør innovativ mobilitet og transport. Alliansen har 75 medlemmer, som omfatter private og offentlige virksomheter og startups, i tillegg til byer som jobber med å utvikle integrerte transport- og mobilitetsløsninger.

Arval har som mål å utvikle transport- og mobilitetsløsninger som passer alles behov. Arval er stolt av å samarbeide med MaaS Alliance i utviklingen av nye mobilitetsløsninger. Partnerskapet passer inn i Arvals forretningsstrategi om å være en ledende aktør i mobilitetssektoren.

«Mobilitetssektoren har de siste årene blitt sterkt påvirket av ny teknologi og nye trender. Våre kunder, enten det er store selskaper, små bedrifter eller enkeltpersoner, etterspør stadig grønne og digitale løsninger. Derfor er vi nå stolte over å kunngjøre vårt partnerskap med MaaS Alliance. Vi er glade for å kunne bane vei i mobilitetssektoren i samarbeid med europeiske aktører og byer», sier Alain Van Groenendael, CEO i Arval.

«Vi ser frem til å jobbe sammen med Arval. Å jobbe sammen med aktører som har samme mål og visjon er viktig for videre utvikling av mobilitetssektoren», sier Jacob Bangsgaard, president i MaaS Alliance.

Pressekontakt Arval:

ELAN EDELMAN

Morgane Atoumo (Media Consultant) – morgane.atoumo@elanedelman.com - +33 (0)1 70 23 91 95

Amandine Pesqué (Account Manager) – amandine.pesque@elanedelman.com - +33 (0)1 86 21 50 73

Arval

Sandrine Ferré – sandrine.ferre@arval.com - +33(0)1 57 69 50 80

Mathilde Aureau – mathilde.aureau@arval.com - +33(0)1 57 69 54 15

Om Arval:

Arval ble grunnlagt i 1989, og er eid av BNP Paribas. Arval spesialiserer seg på fullservice leasing av kjøretøy. Arval spesialiserer seg på fullservice leasing av biler og tilbyr skreddersydde løsninger til sine kunder som spenner fra enkeltmannsforetak, små og mellomstore bedrifter (SMB) til store, internasjonale konsern. Arval optimaliserer ansattes mobilitet og påtar seg samtidig all risiko forbundet med administrasjon av bilparker. De siste årene har vi utvidet vårt kundesegment til privatpersoner. Vår ekspertise og kvalitet leveres til 29 land av mer enn 7000 ansatte. Arvals totale leasingpark består av 1 193 910 kjøretøy fordelt over hele verden (per desember 2018).

Arval er en del av Element-Arval Global Alliance, verdens eldste og ledende allianse for administrasjon av bilparker med 3 millioner biler i 50 land. Arval inngår i BNP Paribas’ kjernevirksomhet Retail Banking.

www.arval.com

Om BNP Paribas:

BNP Paribas er en ledende bank i Europa med internasjonal rekkevidde. Banken har tilstedeværlse i 73 land og har mer enn 196 000 ansatte, hvor av over 149 000 i Europa. Konsernet har sentrale posisjoner innen sine tre hovedaktiviteter: Domestic Markets og International Financial Services (hvor dagligbank-nettverket og finansielle tjenester er dekket av Retail Banking & Services) og Corporate & Institutional Banking, som betjener to kundesegmenter: bedriftskunder og institusjonelle investorer. Konsernet hjelper alle sine kunder (enkeltpersoner, samfunnslag, gründere, SMB, konsern og institusjonelle kunder) med å realisere deres prosjekter gjennom løsninger som omfatter finansiering, investering, sparing og beskyttelsesforsikring. I Europa har konsernet fire indre markeder (Belgia, Frankrike, Italia og Luxembourg) og BNP Paribas Personal Finance er den ledende spesialisten innen forbrukslån i Europa. BNP Paribas er i ferd med å rulle ut sin integrerte dagligbankmodell i Middelhavslandene, Tyrkia, og i Øst-Europa, samt et stort nettverk i den vestlige delen av USA. Innen segmentene Corporate & Institutional Banking og International Financial Services, har BNP Paribas en ledende posisjon i Europa, en sterk tilstedeværelse i Amerika, samt en raskt voksende virksomhet i Asia og Stillehavsområdet.

www.bnpparibas.com

Pressekontakt MaaS Alliance:

MaaS Alliance

Edward Farrugia e.farrugia@mail.ertico.com - +32 2 400 07 60

Om MaaS Alliance:

Mobility as a Service (MaaS) Alliance drives av ERTICO - ITS Europe, og er et offentlig-privat samarbeid. Selskapet jobber for et åpent marked for nye mobilitetstjenester, basert på brukernes behov. MaaS kombinerer ulike mobilitet- og transportløsninger inn i en enkelt tjeneste som er tilgjengelig på når brukerne har behov for den, og gjelder både vare- og persontransport.

MaaS Alliance og dets medlemmer arbeider for sømløst og enkelt økosystem for brukerrettede mobilitetstjenester. MaaS Alliance samler alle aktører innen transport; offentlige myndigheter, startups, systemintegratorer og tjenesteleverandører, nye så vel som etablerte. MaaS Alliance samarbeider for å skape det som trengs for vellykket distribusjon av MaaS i Europa og andre steder. Alliansen har som mål å etablere et grenseløst MaaS-system.