Report this content

Nytt produkt fjerner bakterier i kjølesystemet: Bilens klimaanlegg trenger også en rens. Vond lukt i bilen? Da kan det være klimaanlegget som trenger en rens. En ny rengjøringsmetode fjerner bakterier, sopp og mugg fra anlegget. Stadig flere kjøper bil med klimaanlegg, men ikke alle er klar over at anlegget må vedlikeholdes. Etter en tid danner det seg bakterier i systemet. Slike organismer forårsaker ubehagelig lukt, symptomer på høysnue og andre allergiske reaksjoner. Sørensen og Balchen lanserer nå et produkt som du selv kan rense klimaanlegget ditt med. Prosessen er meget enkel og tar bare 10 minutter. Comma Air Condition Cleaner fjerner i tillegg ubehagelig lukt fra setetrekk og matter og får lukten av ny bil tilbake. - Lukt av røyk, hund, oppkast, melkeprodukter eller annen søling i bilen fjernes effektivt med middelet, forteller produktsjef Thomas Schiøtz i Sørensen og Balchen. Schiøtz anbefaler at man renser klimaanlegget minst en gang i året. - Men har man hund eller katt, eller røyker i bilen bør anlegget renses to ganger i året, påpeker han. For å bruke rensemiddelet trenger du hverken fagbrev som mekaniker eller inngående kjennskap til kjølesystemer. Du starter helt enkelt bilen, slår på klimaanlegget og setter viften på fullt. Deretter setter du boksen med rensemiddelet på gulvet bak førersetet og trykker for å åpne boksen. Pass på at vinduer og dører er lukket mens middelet sprayes ut i kupeen. Dette skal virke 10 minutter, lett som bare det! Biocidet som brukes i rensemiddelet er testet for å tilfredsstille europeiske standarder i henhold til biociddirektivet. Det betyr at middelet fjerner mesteparten av de skadelige organismene, inklusiv den farlige bakterien E.coli, som i verste fall kan forårsake alvorlig tarmbetennelse og nyresvikt. For mer informasjon: Kontakt produktsjef Thomas Schiøtz AS Sørensen og Balchen Tlf: 900 99 257 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no