Begivenhet: Os Røde Kors Hjelpekorps FØRST MED REDNINGSBÅT

Som første i landet får Os Røde Kors Hjelpekorps i Hordaland egen redningsbåt, en spesialbygget Askeladden 805 Commuter.

Hovedredningssentralen på Sola har statistikk som fastslår 30 prosent vekst i båthendelser som krevde assistanse i Hordaland fra 2004 til 2005. -Beredskapen til sjøs i Hordaland blir betydelig styrket med vår nye og moderne hurtiggående båt, sier leder i Os Røde Kors Hjelpekorps, Anne-Benthe Kristoffersen. Også politiet, ambulansetjenesten og brannvesenet i Os kommune får anledning til å bruke båten. Arrangement: Fredag 30 juni klokken 12.00 1)Tale ved Os-ordfører Terje Søviknes 2)Båten overrekkes Os Røde Kors Hjelpekorps. 3)Dåp av båten 4)Demonstrasjon og visning av båten Gjester: Representanter fra politi, ambulansetjeneste og brannvesen er spesielt invitert til arrangementet. Kontaktperson for presse: Leder for Os Røde Kors Hjelpekorps, Anne-Benthe Kristoffersen, 95 11 21 03 (mob) For tekniske informasjon om båt: Dg leder Henrik Askvik, 90 13 60 94 (mob)