Aspiro og Bring Dialog lanserer innsamling, betaling og SMS-donasjoner fra mobil

Aspiro Mobile Solutions har inngått et samarbeid med Bring Dialog, for å tilby alle veldedige organisasjoner muligheten til å ta i bruk mobilen som innsamlingskanal.

Med dialogverktøyet IDA, som håndterer sms og e-post, kan veldedige organisasjoner umiddelbart ta i bruk mobilen for innsamlinger og kommunikasjon med sine givere. Dette gir nye muligheter for enkeltgaver, fadder/faste givere og medlemskap.

Dette er en flott mulighet, som gjør det enda enklere for folk å bidra til seriøse veldedige organisasjoner på en enkel måte med SMS-betaling”, sier Erik Johnsen, Direktør Interaktiv i Bring Dialog Norge AS.

Mobilbetaling for veldedige organisasjoner muliggjøres via det nye GAS-regimet (Goods and Services) og Aspiros system for mobilbetaling. Bring står for kontakten med de ulike organisasjonene, der en av de første som tar i bruk mobilkanalen er Kirkens bymisjon.

"SMS og telefon er svært effektive og enkle betalingsmåter. Bruk av mobil til betaling er generelt i sterk vekst på mange ulike områder. At dette nå vil komme veldedige organisasjoner til gode er vi spesielt glade for", sier Peter Tonstad, sjef for Aspiro Mobile Solutions.

For spørsmål, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef Aspiro
kristin.eldnes@aspiro.com

Peter Tonstad
Sjef for Aspiro Mobile Solutions
peter.tonstad@aspiro.com

Tore Gullaksen
Seniorrådgiver Bring Dialog Norge AS
22 54 16 00/ 90 97 46 10
tore.gullaksen@bringdialog.no

Aspiro har en unik posisjon som verdens eneste leverandør av komplette streamingtjenester for TV og musikk til partnere som ønsker å bruke sitt eget varemerke på tjenesten. Aspiro har mer enn 10 års erfaring fra mobilteknologi- og handel i Nordeuropa og leverer til selskaper over hele verden slik som T-Mobile, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, Tele2, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel og VG. Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordiske Børs i Stockholm. Omsettingen for gjenværende virksomhet utgjorde i 2009 249 MSEK og selskapet har cirka 115 ansatte.

Om Bring Dialog
Et heleid datterselskap av Posten Norge AS
Bring Dialog er et skandinavisk spesialistsenter for moderne, kostnadseffektiv markedskommunikasjon. Vi tilbyr outsourcing av salg-, service og markedsføringstjenester, samt å ta totalansvar for å utvikle og gjennomføre analyser og strategier, integrerte kundeprogrammer, kampanjer eller enkeltstående aktiviteter.