Aspiro signerer mikrobetalingsavtale med markedsplassen Finn.no

Aspiro Mobile Solutions har tegnet en avtale med markedsplassen Finn.no for levering av mikrobetalinger på Finn-torget. Aspiros løsninger gjør at Finn-torgets kunder kan betale for å legge ut sine annonser via en betalingssamtale.

Finn.no er Norges største markedsplass for kjøp og salg av tjenester på internett. Tjenesten har over 4 millioner brukere per måned og i snitt er cirka 300 000 annonser tilgjengelig til en hver tid. Avtalen er blant de største Aspiro har signert innen området Mobile Solutions, og har potensial til å generere en betydelig omsettingsvekst. Aspiro skal etter vilkårene i avtalen håndtere alle 820-numrene til Finn, som brukere av tjenesten ringer inn på for å betale for å legge opp en annonse. Brukere kan dermed selge et produkt via Finn-torget ved hjelp av en mikrobetaling over telefonregningen. Aspiro og Finn skal også jobbe med nye fleksible betalingsalternativer, slik at man ikke lenger er låst til dagens takstklasser. "SMS og telefon er svært effektivt når det gjelder å gjennomføre mindre transaksjoner. Aspiro har lang erfaring med denne typen betalingsformer både gjennom salg av egne tjenester samt som leverandør til andre aktører. Betalingsløsninger er noe vi har satset målbevisst på de siste årene og vi er veldig glade for at Finn, som også har vært langt framme når det gjelder bruk av nye betalingsmetoder, nå har valgt oss som leverandør”, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.