Peter Tonstad ny sjef for Aspiro Mobile Solutions

Aspiro har ansatt Peter Tonstad som sjef for forretningsområdet Mobile Solutions, med tiltredelse senest 1. oktober 2010. Tonstad vil inngå i ledergruppen i Aspiro AB. Tonstad kommer fra stillingen som administrerende direktør i webkonsulentselskapet Tarantell AS og har over 10 års erfaring fra ledende stillinger innen IT og media.

”Jeg er svært glad for at Peter Tonstad har sagt ja til stillingen som leder for Mobile Solutions. Tonstad har solid kompetanse og bred erfaring innen B2B-rettet virksomhet, som vil være viktig når vi skal videreutvikle Mobile Solutions”, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro. Aspiro ser et stort vekstpotensial innenfor forretningsområdet Mobile Solutions, spesielt innen mikrobetalinger, men også innen CRM-området, kundekommunikasjon, mobile billettløsninger samt mobil markedsføring. Peter Tonstad vil som leder av Mobile Solutions fokusere på å videreutvikle selskapet innen disse områdene. Selskapet har kunder og ansatte i Norden og Baltikum. ”I ulike roller har jeg jobbet med mobile løsninger og mobilt innhold i 10 år. Relevansen og potensialet for mobile løsninger har aldri vært større enn nå. Aspiro Mobile Solutions er blant de absolutt ledende innen området i Nord-Europa, og har en imponerende kundeliste innen media og merkevarer. Jeg ser virkelig frem til å bidra til fortsatt positiv utvikling for selskapet sammen med Aspiro-teamet”, sier Tonstad. Peter Tonstad har tidligere vært direktør for B2B og internasjonal virksomhet i Edda Media/Mecom, og før det direktør for forretningsutvikling i Dagens Næringsliv Nye Medier AS, der han var sentral i oppbyggingen av DNs internettjenester. Tonstad har også erfaring fra styreverv i selskaper som Edda Digital AB, Netsprint, Newsdesk, Smartcom og Mobiento. Før han begynte i DN Nye Medier jobbet Tonstad med elektroniske B2B-løsninger i Thomson Financial i London og Reuters Norge. Tonstad er 38 år og har økonomi- og finansutdannelse fra Handelshøyskolen BI.