Økt satsning på innhold i Rubberduck Media Lab - Vabø leder nytt initiativ

Rubberduck Media Lab, et datterselskap av Aspiro og Europas ledende leverandør av streaming-TV-tjenester styrker sitt innholdsteam og ansetter Linda Vabø som leder fra begynnelsen av desember.

Vabø vil være ansvarlig for innholdsstrategi og innkjøp av direktesendt TV, loop-kanaler og VOD-klipp. Vabø har lang erfaring fra innholdskjøp og -administrasjon i Norden, og har bakgrunn fra RiksTV, Canal Digital og NRK.

"Rubberduck er et spennende prisbelønt selskap som leverer state-of-the-art TV-tjenester for flerskjermsvisning. Jeg ser frem til å ta på meg denne nye utfordringen og utvikle Rubberducks innholdstjenester ytterligere. Min ambisjon er å være den foretrukne partneren for mobiloperatører, kringkastere og innholdseiere, og å muliggjøre kraftfulle kombinasjoner av bra innhold og brukervennlige programmer på mange ulike
skjermer", sier Vabø.

Rubberduck Media Lab samarbeider allerede med innholdsleverandører som BBC, CNN, Disney Channel og Turner og leverer TV-tjenester til ledende mobiloperatører som Deutsche Telekom, Telenor og Hi3G.

"Innhold betyr om mulig enda mer enn noen gang før, og vi velger derfor å styrke vårt innholdsteam nå som vi er på vei inn i 2011. Lindas solide bakgrunn kombinert med hennes proaktive og fremtidsrettede holdning er den perfekte match for Aspiro og Rubberduck når vi skal ta våre TV-tilbud til neste nivå", sier Erling Paulsen, administrerende direktør i Rubberduck Media Lab.

For mer informasjon, kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tel: +47 908 07 389
e-mail: kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Adm. dir. Rubberduck Media Lab
e-mail: erling.paulsen@aspiro.com

Rubberduck Media Lab leverer videoopplevelser med høy kvalitet. Rubberduck er basert i Oslo, og  er en ledende mobil-TV og videoleverandør, som leverer tjenester til nettverksoperatører og kringkastere som T-Mobile, O2 Telefónica, Telenor, MTV, Hi3G, BBC, Elisa og Entel. Løsningene inkluderer innholdshåndtering og komplett teknisk drift. Rubberduck Media Lab er en del av den børsnoterte Aspiro-gruppen som er notert på Nasdaq OMX i Stockholm. For mer informasjon vennligst besøk www.rubberduckmedialab.com eller www.aspiro.com.