Rubberduck lander på Android–leverer mobil-TV tjenester til Google-telefoner

Rubberduck Media Lab, et datterselskap av Aspiro, Nord-Europas ledende leverandør av mobile underholdningstjenester, bekrefter i dag at selskapets streaming mobil-TV-applikasjon nå vil være tilgjengelig for nedlasting på Googles nye Nexus One telefon og andre Android telefoner.

Rubberducks mobil-TV-plattform brukes av store operatører i Europa og på det globale markedet, og selskapet innehar digitale rettigheter for mobilt innhold fra en rekke store kringkastere som BBC, Disney Channel, CNN, CNBC og Turner. Den nye Android-applikasjonen lar kundene enkelt få tilgang til en operatørs mobile TV-tjenester ved å åpne applikasjonen for å komme til den nettbaserte innholdsmenyen. Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro kommenterer utviklingen: "Rubberduck leder an med mobil-TV-innhold på tvers av flere plattformer og enheter. Vår nye Android-applikasjon bekrefter dette lederskapet og vi fortsetter å gi operatørene bredest mulig rekkevidde på markedet for mobile TV-tjenester." Lanseringen av selskapets mobil-TV-tjenester på Android-plattformen følger hardt på Aspiros lansering i forrige måned av Androidklient for musikkstreamingtjenesten Wimp. Wimp finnes for stasjonære og mobile musikkspillere over et bredt spekter av telefoner også inkludert Android. Aspiro er det første selskapet i verden som tilbyr operatører en multi-plattform white label-tjeneste som kan dekke både streaming av musikk og TV. "Aspiro har teknologien og kunnskapen til å hjelpe operatører å innføre streaming av musikk- og videotjenester under eget varemerke, med et rikt utvalg lokalt og globalt innhold”, sier Sellæg. Rubberducks nye Android app er kompatibel med versjon 1.6 og høyere av Androids operativsystem. Den tilbyr en svært brukervennlig seeropplevelse, sammenlignbar med andre plattformer som iPhone. Den støtter også Rubberducks funksjon som gjør det enkelt å skifte mellom TV-kanaler i sanntid. Erling Paulsen, administrerende direktør i Rubberduck, tilføyde: "Våre mobile TV-applikasjoner har vært en stor suksess på iPhone, og vi er sikre på at det vil bli populær på Google-baserte telefoner også. Via Rubberduck kan brukere av en rekke telefoner - inkludert modeller fra alle de store telefonprodusentene se på direktesendt TV i sanntid. Aspiro vil demonstrere sine TV- og musikkstreamingtjenester på Android og andre plattformer på Mobile World Congress i Barcelona på stand nummer 2A67 i Hall 2 fra 15-17 februar.