Rubberduck Media Lab leverer mobil-tv for Entel PCS i Chile

Rubberduck Media Lab AS, et datterselskap av Aspiro AB og en ledende global leverandør av mobil-TV tjenester til operatører og kringkastere har lansert en komplett mobile TV løsning for Entel PCS i Chile.

Avtalen innebærer at Rubberduck vil håndtere Entel PCS mobil-TV initiativ i Chile. Avtalen inkluderer administrasjon av tjenesten, noe som betyr at Rubberduck vil stå for innhold, portalutvikling og vedlikehold. Tjenesten er basert på Studio:1, den tekniske backendløsningen fra Rubberduck Media Lab.

Brukerne vil få tilgang til tre lokale og sju internasjonale TV-kanaler rettet mot det Latinamerikanske publikumet. Innholdet vil bli sydd sammen til en abonnementspakke til sluttbrukeren, som også vil inkludere datatrafikk.

– Det er en glede for oss å kunngjøre dette partnerskapet med Entel PCS. Brukerne av denne tjenesten vil være i stand til å se populært regionalt innhold og et stort utvalg internasjonalt innhold. Dette er Rubberducks andre avtale i den Søramerikanske regionen og vi ser frem til å kunngjøre lignende partnerskap innen kort tid, sier Miguel Silva, direktør for markedsføring og salg i Rubberduck Media Lab.