• Aspiro TV/

Rubberduck Media Lab nominert til prestisjetung internasjonal pris for mobil-TV-tjenester levert til Deutsche Telekom

Aspiros datterselskap Rubberduck Media Lab er nominert til Meffys Award 2010 for mobil-TV tjenester levert til Deutsche Telekom i Tyskland. Dette er den syvende internasjonale prisen Rubberduck er nominert til de siste årene.

Tjenesten inneholder blant annet direktesendt fotball, nyheter og underholdning. Kanalene er tilgjengelig både via iPhone og en Android-applikasjon, samt en rekke andre applikasjoner for massemarkedet av mobiltelefoner, samt via en WAP-portal. Spesielt direktesendt fotball har overgått alle forventninger og er blitt veldig populært.

De andre nominerte i klassen for TV- og videotjenester er CBS Mobile for ‘TV.com Android and iPhone Mobile’, MTS for ‘Omlet.ru’, Orange for ‘Mobile TV Player ‘ og T-Mobile and Saffron Digital for ‘Video-on-Demand Plus’. Fjorårets vinner var BBC for sin BBC iPlayer on mobile.

Rubberduck Media Lab var også nominert til Meffys i 2009, for sine tjenester til  Sonofon (nå Telenor) i Denmark, og i 2008, for sin Studio:1 Mobile TV Platform.

Meffy-prisen regnes som det offisielle benchmark for suksess og innovasjon i den globale sektoren for mobile medier, og deles ut for sjuende gang. I år har juryen, bestående av 45 journalister og analytikere, vurdert bidrag fra over 60 ulike land. Fjorårets prisseremoni var utsolgt, og arrangøren Mobile Entertainment Forum forventer over 400 internasjonale bransjeledere til Meffys gallamiddag i London 21 juni i år.

"Vi setter pris på å enda en gang få anerkjennelse for vår innsats for å lage mobil-TV-tjenester fokusert på å skape en god opplevelse for sluttkunden”, sier Erling Paulsen, leder i Rubberduck Media Lab. ”Kombinasjonen av brukervennlige applikasjoner og solid backend med Deutsche Telekom sitt premium innhold, attraktiv prising og sterk markedsføring har generert en enorm økning i trafikken og gjort denne tjenesten til en stor suksess,” sier han.

Aspiro er også nominert til Meffys i klassen for Beste musikktjeneste, med streamingtjenesten WiMP.